לאחר אזהרת היועמ"שית: "חוק דרעי 2" אושר בוועדת השרים לחקיקה

גלי בהרבה מיארה הציגה אמש את חוות דעתה וטענה: "מדובר בשימוש לרעה בסמכות המכוננת. למרות דבריה, ועדת השרים לחקיקה אישרה את ההצעה והיא תקודם לקראת קריאה טרומית במליאת כנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/23 18:53 כא בשבט התשפג

לאחר אזהרת היועמ"שית: "חוק דרעי 2" אושר בוועדת השרים לחקיקה
אריה דרעי | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, פנתה אמש לשר המשפטים, יריב לוין, והציגה בפניו את חוות דעתה בנושא "חוק דרעי 2", החוק שיאפשר ליו"ר ש"ס, אריה דרעי, לחזור לתפקיד שר בממשלה. והיועצת טענה כי ישנה סבירות גבוהה שבג"צ יפסול אותו בשל שימוש לרעה בסמכות. על אף חוות דעת של  בהרב מיארה, ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (א') את החוק. ההצעה תקודם לקראת קריאה טרומית במליאת כנסת. 

"בשל הקשיים המהותיים ואחרים שטמונים בהצעה יש להתנגד לה"

היועמש"ית כתבה ללוין בחוות דעתה כי הצעת החוק של הקואליציה, "מהווה ניסיון נוסף, שני ברציפות, להסרת המגבלות חוקיות, המבוססות על עקרונות של שלטון החוק, טוהר המידות המנהל התקין ואמון הציבור בכל אלה, העומדות בפני מיניו של חבר הכנסת אריה דרעי לכהן כשר בממשלה".

לדבריה, בהצעתם "יש כדי לייצור 'חור שחור' של החלטות מנהל בתחום הרגיש של מינויי שרים, שלא יהיה נתון לביקורת שיפוטית למעט ביחס של לתנאי הכשירות שנקבעו בסעיף, שעה שהכללים המהותיים הרחבים יותר המסדירים פעולה שלטונית זו ממשיכים לחול ולחייב את הממשלה והעומד בראשה".

גלי בהרב מיארה

גלי בהרב מיארה | צילום: Shir Torem/Flash90

בסיום דבריה טענה מיארה כי ישנה סבירות גבוהה לכך שבית המשפט לא יסתפק הפעם בהערת אזהרה או התראת בטלות, אלא לדבריה, "יקבע נוכח כל המפורט לעיל כי מדובר בשימוש לרעה בסמכות המכוננת. לאור האמור, ועל דעת היועצת המשפטית לממשלה, עמדתנו היא כי בשל הקשיים המהותיים ואחרים שטמונים בחוק יש להתנגד לה".