תוכנית החירום של בן גביר וסמוטריץ': מענק של 25 אלף שקל למתגייסים

ברקע המצב הבטחוני הקשה בבירה, סיכמו שר האוצר והשר לביטחון לאומי על חבילת הטבות על מנת לעודד גיוס למג"ב בירושלים. בתוכנית: מענק גיוס, ושדרוג שכר למי שיעבור למג"ב ירושלים | "צורך דחוף לזרז ולתגבר גיוס של עוד מאות שוטרים"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 14/02/23 23:09 כג בשבט התשפג

תוכנית החירום של בן גביר וסמוטריץ': מענק של 25 אלף שקל למתגייסים
בן גביר וסמוטריץ', תוכנית חירום, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

תוכנית חירום במשטרה: בעקבות המצב הביטחוני המידרדר בירושלים ופיגועי הטרור האחרונים, במשטרה מנסים לעבות את הכוחות בבירה. הבעיה היא שלמג"ב בירושלים חסרים שוטרים רבים על מנת לעמוד בעומס המשימות בעיר. השר לביטחון לאומי בן גביר ושר האוצר סמוטריץ' סיכמו היום על תוכנית חירום על מנת לגייס במהירות מאות שוטרים חדשים למג"ב ירושלים.

מענק גיוס ושדרוג תנאים

בתוכנית בין היתר, תוקצבו מענקי גיוס גדולים במיוחד וגם דרגות שכר חדשות לשוטרים שיסכימו לעבוד ולשרת בבירה. המענק אותו מייעדים השרים הוא על סך 25 אלף שקלים כמענק לכל שוטר שיתגייס למחוז ירושלים. הצעד השני הוא כאמור, העלאת הדרגה בשכר לשוטרים שיעברו לירושלים, מהלך שיכול להגיע לאלפי שקלים לשוטר. השר בן גביר מתכנן לגייס כ-400 שוטרים חדשים כאשר בתקופה האחרונה יצאו במג"ב לגיוס שוטרים חדשים תחת הכותרת "בואו אחריי - דווקא עכשיו מג"ב".

כוחות מג"ב בלוד

כוחות מג"ב. ארכיון צילום: Yossi Aloni/FLASH90

השר בן גביר בירך על הסיכום ואמר כי "הפיגועים האחרונים בירושלים ומבצע המשילות שאנחנו מובילים במזרח העיר מחדדים עוד יותר את המחסור בשוטרי מג"ב ממנו סובל מחוז ירושלים ואת הצורך הדחוף לזרז ולתגבר גיוס של עוד מאות שוטרים למחוז, כדי שנוכל להכות את הטרור ולממש את ריבונותינו בירושלים כולה".

בן גביר עם המפכ"ל שבתאי

בן גביר עם המפכ"ל שבתאי צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

התוכניות של בן גביר

במסיבת העיתונאים שערך בן גביר לפני מספר שבועות, הציג השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יחד עם המפכ"ל שבתאי את הרפורמה המתוכננת במשטרת ישראל. בין היתר דיבר בן גביר על גל הפיטורים של המשטרה ועל השכר הזעום של השוטרים. התוכנית אמורה להסדיר בדיוק את הבעיות הללו ובן גביר פנה לשוטרים שהתפטרו ואמר: "אני קורא לכל השוטרים שעזבו את המשטרה בשנים האחרונות: שובו הביתה".

צפו במיקי ליו מתפרץ למסיבת העיתונאים:

"אני ביקשתי וקיבלתי תלושי שכר" אמר אז בן גביר בנוגע לשכר השוטרים, "חוקר מתחיל במשטרה מרוויח 6,429 שקלים בחודש. בלש מרוויח 7,387 שקלים, וסיירת מתחילה מרוויחה 7,350 שקלים. השוטרים הגיבורים שלנו עובדים בשבתות חגים, סביב השעון, וחוזרים הביתה עם הסכומים הנמוכים האלה". בן גביר הוסיף: "לא פלא שבשנת 2021 התפטרו 631 שוטרים - פי שניים מאשר בשנת 2020, ובשנה האחרונה זינק מספר השוטרים המתפטרים ל 1,030  שוטרים