סביבת בן גביר תוקפת : "מיגון זה חשוב, אבל זה לא המענה לטרור"

מוקדם יותר הכריז ראש הממשלה נתניהו על תוכנית לעיבוי המיגון בירושלים, בין היתר בתחנות האוטובוס בעיר. את בן גביר זה לא מספק ובסביבתו אומרים: "לא סתם השר לא חתום על ההודעה" | 300 תחנות אוטובוס ימוגנו

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 14/02/23 19:35 כג בשבט התשפג

סביבת בן גביר תוקפת : "מיגון זה חשוב, אבל זה לא המענה לטרור"
בן גביר ונתניהו, ראש בראש, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מבקר את נתניהו: מוקדם יורת היום (ג') בהודעה משותפת של לשכת ראש הממשלה ועיריית ירושלים, הציגו את תוכנית הפעולה המשותפת להגברת תחושת הביטחון. בין היתר סוכם על מיגון 300 תחנות אוטובוס בעיר. התוכנית הגיעה על רקע גל פיגועי הטרור בתקופה האחרונה בבירה שגבו את חייהם של 11 אזרחים ישראלים. בתגובה לדברים, מקורבים לשר בן גביר שוחחו היום עם "חדשות 12" שם תקפו את התוכנית ואמרו: "מיגון זה חשוב, אבל זה בכלל לא המענה לטרור".

"המבצע בירושלים לא יכול להסתכם במיגון הזה"

"לא סתם השר לא חתום על ההודעה שיצאה מלשכת נתניהו" מסרו הגורמים והוסיפו "המיגון הוא צעד שהיה צריך לעשות לפני שנים, טוב שנעשה לפחות עכשיו, אבל זו לא התשובה לטרור", עוד הם אמרו כי "השר בן גביר חותר למגע מול הטרור והנחה את המשטרה לפעול במזרח ירושלים, לטעמו זה צריך להיות המיקוד, התקפה ולא הגנה".

זירת הפיגוע

זירת הפיגוע צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"המבצע בירושלים לא יכול להסתכם במיגון הזה, בהגנה לא מנצחים טרור" אמרו המקורבים לשר. כזכור מאז הפיגועים, התגלעו פערים בין נתניהו ובן גביר במענה לגל הטרור. לאחר הפיגוע הקשה ביום שישי, שגבה את חייהם של שלושה ישראלים, התבטא יו"ר עוצמה יהודית ואמר כי הוא מתכוון להוציא מבצע במזרח ירושלים. לאחר שלשכת ראש הממשלה ציננה את הדברים אמר בן גביר: "במזרח ירושלים לא אוכפים את החוק בצורה ראויה. אין יום שאני לא מקבל שורת התראות, או דיווחים על עבירות פליליות וגם עבירות לאומניות. אין לי שום כוונה לעשות הנחות. אני נחוש לערוך מבצע חומת מגן 2 במזרח ירושלים".

בן גביר בזירה

בן גביר בזירה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עבודות המיגון יחלו באופן מיידי

מוקדם יותר היום הציגו בלשכת ראש הממשלה את התוכנית להגברת תחושת הביטחון בבירה: "החלטנו למגן באופן מיידי מאות תחנות אוטובוס, המוגדרות בעדיפות עליונה - וזאת כשלב ראשון בלבד למיגון כלל התחנות בירושלים" נכתב בהודעת לשכת ראש הממשלה. משה ליאון, ראש עיריית ירושלים, הודה לנתניהו ולצוות משרדו "על ההתגייסות המהירה ומציאת הפתרון המיידי למען ביטחונם האישי של תושבי ירושלים. עבודות הביצוע למיגון התחנות בעיר תחל באופן מיידי".