נשיאת העליון בדימוס קוראת לפשרה: "להוביל תהליך של הסכמה רחבה"

ברקע הצעת הנשיא להידברות בין הצדדים ואי הוודאות סביב הצעה שכזו, קוראת נשיאת בית המשפט לשעבר להידברות בין הצדדים | הדברים נכתבו במכתב של האוניברסיטה הפתוחה לסטודנטים עליו חתמה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 13/02/23 10:51 כב בשבט התשפג

נשיאת העליון בדימוס קוראת לפשרה: "להוביל תהליך של הסכמה רחבה"
דורית בייניש, תומכת בהסכמות רחבות, צילום: Shir Torem/Flash90

עוד קריאה להידברות: הרפורמה במערכת המשפט הגיע היום (ב') לשיא, עם ההצבעות בוועדת החוקה ואיתה גם הקיטוב בין הצדדים. לאחר הצעת נשיא המדינה אמש להידברות בין הצדדים, עוד לא ברור האם הצעתו תתקבל על ידי כל הצדדים ובכל מקרה הקיטוב סביב הרפורמה רק הולך וגדל. על רקע כל אלה, קוראת היום נשיאת בית המשפט בדימוס, השופטת דורית בייניש, לגיבוש הסכמה רחבה סביב הרפורמה.

הסערה בוועדת חוקה, היום:

את הדברים אומרת בייניש במכתב של האוניברסיטה הפתוחה, עליו היא חתומה יחד עם שאר הנהלת האוניברסיטה. בייניש, המשמשת כנגידת האוניברסיטה, כותבת עם עמיתיה, לסטודנטים כי "הרפורמה מקודמת תוך רמיסה והתעלמות מהידע האקדמי שנצבר בתחומי המשפט, ההיסטוריה, מדע המדינה, הכלכלה ותחומים נוספים".

המכתב עליו חתומה דורית בייניש

המכתב עליו חתומה דורית בייניש צילום: צילום מסך

בהמשך המכתב הם מזהירים וטוענים כי "החקיקה תאפשר כרסום מתמיד ביסודות הדמוקרטיה, בזכויות האזרח, בצדק ובתקינות השלטון" אך מוסיפים כי "ברור לנו כי יש בקהילתנו גם רבים שחושבים אחרת או שונה מאתנו".

"להוביל תהליך של הידברות וגיבוש הסכמה רחבה"

בסוף המכתב קוראים סגל האוניברסיטה והנשיאה בדימוס בייניש להידברות בין הצדדים: "אנו קוראים לקיום שיח מכבד וסובלני בכל נושא ובפרט בנושא הרפורמה המשפטית, מתוך כיבוד הבעת כל עמדה שהיא" הם כותבים. בסיום הם כותבים: "אנו קוראים מכאן להנהגת המדינה להוביל תהליך של הידברות וגיבוש הסכמה רחבה על עקרונות היסוד המשפטיים המעצבים את המבנה הדמוקרטי של ישראל".

הנשיא הרצוג, הערב |

הנשיא הרצוג, הערב | צילום: חיים צח, לע"מ