עודה משיב ללפיד: "אולי הגיע הזמן להתחיל להנהיג? ממשלה כבר התפרקה לך"

מהודעת ראשי האופוזיציה על ההצהרה המיוחדת מחר נעדרו ראשי שתי המפלגות הערביות, שאף לא יקחו בה חלק. יו"ר הרשימה המשותפת: "עכשיו מול הפשיזם גם את האופוזיציה תפרק?

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/23 19:20 כא בשבט התשפג

עודה משיב ללפיד: "אולי הגיע הזמן להתחיל להנהיג? ממשלה כבר התפרקה לך"
איימן עודה | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ויו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי, הוציאו היום (א') הודעה משותפת בה ננכתב: "זוהי שעת חירום, לא ניתן להרוס את מדינת ישראל. נתייצב כולנו ביחד מחר בשעה 13:30 בכנסת להצהרה משותפת". בהצהרה של ראשי האופוזיציה לא יקחו חלק יו"ר רע"מ מנסור עבאס ויו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה.

"מבחינתך כולנו זועביז"

יו"ר הרשימה המשותפת הגיב בחשבון הטוויטר שלו לדברים, וכתב ביקורת עוקצנית מאוד לראש הממשלה לשעבר לפיד, אליו פנה: "אני יודע שמבחינתך כולנו זועביז, בשביל דה לגיטימציה לערבים ביבי הספיק לנו, אולי הגיע הזמן להפסיק לשקר ולהתחיל להנהיג? כשביקשנו להביא את חוק הנאשם אתם סרבתם. ממשלה כבר התפרקה לך, עכשיו מול הפשיזם גם את האופוזיציה תפרק?", תהה עודה.

קודם לכן כתב: "השמאל-מרכז כל כך מפחדים שיגידו עליהם שמאלנים שהם מתנהגים לגמרי ימין. הם ימשיכו להתקרנף ולהדיר ערבים, אנחנו נהיה בחוץ עם המפגינים".

הרצוג ימסור הצהרה לאומה

נשיא המדינה יצחק הרצוג הודיע באופן חריג ביותר כי יישא הערב נאום מיוחד לאומה. זו אינה הפעם הראשונה בה נשיא המדינה מתייחס לרפורמה במערכת המשפט ולהתנגדות לה. לפני כשבוע וחצי, בהתייחסו לרפורמה אותה מקדם השר לוין, נמסר מבית הנשיא כי "נשיא המדינה פועל מזה שבועות ארוכים בניסיון למנוע משבר חוקתי היסטורי ולבלום את העמקת הפילוג בעם. בית הנשיא משמש כיום כמרכז שיח המצליח לשמר את אמון הצדדים כאכסניה מוגנת להידברות בתוככי המחלוקת תוך שמירה על דיסקרטיות המשתתפים". 

במסגרת כך נערכו בבית הנשיא, לרבות על ידי הנשיא, בכל יום בשבועות האחרונים - "פגישות עם כלל צידי המפה ביניהם מכוני מחקר וארגונים שונים במטרה לכונן מנגנון הידברות שיאפשר יציאה מן המשבר תוך הקפדה על ערכי היסוד של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ותוך שמירה על אחדות העם. הקריאה שעולה ומהדהדת מכל הפגישות והדיונים שמקיים בית הנשיא היא שיש לקיים הידברות. נשיא המדינה מקדיש את זמנו ומרצו לכינון מנגנון הידברות שיוביל לפתרון".