יואב קיש: מורה שיעדר בגלל השביתה לא יקבל כסף

שר החינוך יואב קיש הציג את תכניתו למערכת החינוך מ"משבר ליציבות לצמיחה", שיכלול שילוב חיילים במערכת החינוך וחיזוק מעמד המורה | השר התייחס לשביתה המתוכננת ואיים כי מורים שייעדרו לא יקבלו שכר

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/23 16:43 כא בשבט התשפג

יואב קיש: מורה שיעדר בגלל השביתה לא יקבל כסף
קיש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר החינוך יואב קיש, הציג היום (א') את המהלכים שהוא מתכנן לבצע במערכת החינוך, כאשר בין הדברים אותם מתכנן השר לשנות הם חיזוק מעמד המורה וכן שילוב של חיילים במהלך שירותם הצבאי או לאחריו במקצוע ההוראה, והרחבת בתי הספר של החופש הגדול. השר קיש התייחס גם לשביתה שמתוכננת למחר, ואמר כי מורה אשר ייעדר מחר מעבודתו מכיוון שהשתתף במחאה  - לא יקבל תשלום. תלמידים אשר ייעדרו מבית הספר מחר גם יקבלו חיסור. 

פתיחת אזורי רישום ולימודי אקדמיה בתיכון

כאמור, עיקרי תכניתו המלאה של שר החינוך, "ממשבר ליציבות לצמיחה" - התכנית האסטרטגית שלו ליציאת מערכת החינוך מהמשבר המתמשך וחזרתה ליציבות ולצמיחה, הוצגה היום, כחודש לאחר כניסתו לתפקיד. בין פרטי התכנית: פתיחת אזורי רישום, לימודי אקדמיה בתיכון, שילוב של חיילות וחיילים במקצוע ההוראה והרחבת בתי הספר של החופש הגדול.

לדבריו של החינוך, מערכת החינוך מצויה היום במשבר עמוק בשל השפעות הקורונה ונוכח המחסור באנשי חינוך והפגיעה הקשה במעמד המורה. עוד הוא אמר, כי לצד זאת, מערכת החינוך המיוחד מצויה בקריסה ומנהלי בתי הספר נאלצים להתמודד עם חסמים בירוקרטיים רבים.  נוכח כל אלה, השר קיש החליט להתמקד בחזרה ליציבות. השר מכין יחד עם המנכ"ל וגורמי המקצוע במשרד החינוך, מענים פרטניים לכל אתגרי המערכת.

הגמנסיה העברית. ארכיון

הגמנסיה העברית, ארכיון | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על מנת להגיע לצמיחה ופיתוח, השר קיש הציב יעדים ברורים למערכת החינוך: צמצום פערים וחיזוק המצוינות בפריפריה הגאוגרפית והחברתית. גורמי המקצוע במשרד, בראשות המנכ"ל, עובדים בימים אלה על בניית מערכת לימוד פרטנית בשעות תוספתיות מחוץ למסגרת החינוכית הרגילה, שמטרתה לקדם את המתקשים בלימודים בדגש על לימודי שפה. השר קיש הגדיר מהלכים נוספים לטובת צמיחה ושגשוג, הכוללים פתיחת אזורי רישום, שילוב לימודי אקדמיה בתיכון, שילוב של חיילות וחיילים (במהלך שירותם הצבאי או לאחריו) במקצוע ההוראה והרחבת בתי הספר של החופש הגדול.

בנושא החינוך המיוחד, השר קיש הורה על הקמת ועדה מקצועית בראשות עמוס שפירא, שתבחן לעומק את האתגרים הרבים ותגיש את המלצותיה תוך חודשים ספורים מיום הקמתה. 

"פועל לקידום שיעורים פרטניים לכל ילד"

קיש אמר כי הוא רואה חשיבות רבה ומשמעותית ביותר במאמץ לצמצום הפערים ומתן הזדמנות שווה במערכת החינוך. "לשם כך", אמר, "אני פועל לקידום שיעורים פרטניים לכל ילד, לימוד בקבוצות משותפות, חיזוק הפריפריה החברתית בדגש על לימודי השפה. שמח לבשר שתקציב החינוך שיאושר בתקציב המדינה הקרוב הוא הגדול ביותר שידעה מערכת החינוך מאז הקמתה".