הודעה חריגה מבית הנשיא: הרצוג ימסור הערב הצהרה לאומה

על רקע הסערה סביב הרפורמה המשפטית, הנשיא יצחק הרצוג הודיע כי יישא הערב נאום מיוחד לאומה. בשבוע שעבר אמר הנשיא, "זו תקופה רגישה ונפיצה בציבוריות הישראלית. אני ער לקולות הנשמעים מכאן ומכאן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/23 15:58 כא בשבט התשפג

הודעה חריגה מבית הנשיא: הרצוג ימסור הערב הצהרה לאומה
הנשיא יצחק הרצוג | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הסערה סביב הרפורמה במערכת המשפט אותה מקדם שר המשפטים, יריב לוין, נמשכת. הרפורמה עוסקות בהרכב הוועדה לבחירת שופטים, ביטול עילת הסבירות, הגבלת כהונתו של נשיא בית המשפט העליון וסגנו ושינוי מעמד היועצים המשפטיים.

באופן חריג, הנשיא הרצוג יישא נאום לאומה

לצד התומכים ברפורמה, מתנהלת מחאה ציבורית ופוליטית נרחבת נגדה. ככל שהלחץ הציבורי סביב הרפורמה המשפטית גובר, כך עולים יותר ויותר קולות הקוראים להקשבה, הידברות ופשרה. על רקע זה, נשיא המדינה יצחק הרצוג שכבר מעל שבוע מנסה לגשר בין הצדדים, הודיע היום (א') באופן חריג ביותר כי יישא הערב נאום מיוחד לאומה.

לוין ורוטמן

לוין ורוטמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הנשיא הרצוג הגיב לרפורמה: "ערכי מגילת העצמאות הם המצפון של מדינתנו, לא אתן לפגוע בהם"

זו אינה הפעם הראשונה בה נשיא המדינה מתייחס לסוגיה זו. כבר לפני שבוע, התייחס הנשיא לראשונה לרפורמה במערכת המשפט: "ערכי מגילת העצמאות הם המצפן של מדינתנו - לא אתן לפגוע בהם", כתב הנשיא. "זו תקופה רגישה ונפיצה בציבוריות הישראלית. אני ער לקולות הנשמעים מכאן ומכאן, ולכל הכאבים, הדאגות והחרדות. זה לא נעלם מעיני ומעסיק אותי ללא הפסקה". 

בהמשך לכך, בישיבת הליכוד סיפר נתניהו לשרים כי לאחרונה התקשר אליו הנשיא הרצוג וביקש לדבר איתו על סוגיות הרפורמה, בתגובה הפנה אותו נתניהו ללוין: "הנשיא הרצוג פנה אליי בעניין הרפורמה ואמרתי לו שהכתובת לעניין הזה היא שר המשפטים יריב לוין. הוא שחזה, הוא שהכין והוא שמעביר יחד עם יו"ר ועדת החוקה בכנסת את הרפורמה הזאת להשלמה", כך חשף העיתונאי יהודה שלזינגר.