עמית סגל אופטימי: יש רמזים להידברות - "שווה לעקוב"

הפרשן הפוליטי מצרף שורת התבטאויות של אנשים המקורבים לליכוד ואנשי הקואליציה ומשער כי הדברים לא נאמרים סתם | הבוקר פורסם מכתב ראשי רשויות, חלקם מהליכוד שקורא לפתור את המחלוקת בהידברות

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/23 13:32 כא בשבט התשפג

עמית סגל אופטימי: יש רמזים להידברות - "שווה לעקוב"
עמית סגל, אופטימי, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מתקדמים להידברות: המערכת הפוליטית והצדדים הפוליטיים במדינה סוערים סביב הרפורמה המשפטית, כל צד מתבצר בעמדתו והידברות לא נראית באופק. אבל אם תשאלו את הפרשן הפוליטי של "חדשות 12", הצדדים עשויים להגיע להידברות ממש בקרוב.

הסיבות לכך לפי סגל, הם מקבץ אמירות של אנשים המקורבים בדרך זו או אחרת למפלגות הקואליציה או לרפורמה עצמה. בין היתר מונה סגל את הריאיון של עודד רביבי, ראש מועצת אפרת הבוקר ל-103fm. בראיון אמר רביבי כי "להבנתי כנראה שביממה האחרונה כן מתחוללת דרמה שכרגע היא מאחורי הקלעים, כנראה שמיד אחרי ההצבעה כן יהיה משהו משמעותי שיקרה. קורה כרגע משהו, אחרי ההצבעה יתכנסו להידברות יותר ישירה וקונקרטית שאני מקווה שתרגיע את השטח ותיתן תחושה שאנו יכולים לחיות כאן בחיים משותפים".

מכתב ראשי הרשויות

מכתב ראשי הרשויות צילום: צילום מסך

מכתב ראשי הרשויות: "לשבת יחדיו, לברר לעומק את העמדות"

בנוסף מצביע סגל על הריאיון שנתן יו"ר פורום קהלת למקור ראשון בו הציע ריכוך של הרפורמה וגם הצעת ראשי המל"ל להגיע להידברות. לכל אלה מתווסף מכתב ראשי הרשויות מהיום בו קוראים עשרות ראשי רשויות להידברות בין הצדדים בכל הנוגע לרפורמה המשפטית. בין החותמים על ההצעה גם ראשי רשויות מהליכוד. 

"אנו קוראים לכל הצדדים" הם כותבים, "אלו אשר מקדמים ותומכים בהצעות החקיקה הנדונות, ואלו אשר מתנגדים להן, לשבת יחדיו, לברר לעומק את העמדות של כל צד, ולפעול ככל האפשר כדי להגיע להסכמות רחבות בנושאים בהם הצעות החקיקה נוגעות, בטרם תושלם".