נתניהו עונה לגוטליב: "מי שאשם בפיגוע הוא המחבל ולא אף אחד אחר"

אחרי הדברים הקשים של חברת הכנסת, בהם האשימה את הנשיאה חיות באחריות פיגוע הקשה, מגנה ראש הממשלה את הדברים | המערכת הפוליטית מגיבה לאמירה הקשה ותלונה הוגשה לוועדת האתיקה: "מתירה את דמה של חיות"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 12/02/23 10:30 כא בשבט התשפג

נתניהו עונה לגוטליב: "מי שאשם בפיגוע הוא המחבל ולא אף אחד אחר"
נתניהו, מגנה את אמירתה של גוטליב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מגנה את הדברים: ראש הממשלה נתניהו מתייחס הבוקר (א') לדברים הקשים שאמרה חברת הכנסת טלי גוטליב ממפלגתו כלפי נשיאת בית המשפט חיות. בתגובה לדברים, בהם אמרה גוטליב כי היא "מאשימה את נשיאת העליון בפיגוע", הגיב נתניהו ואמר: "מי שאשם בפיגוע הוא המחבל הפלשתיני ולא אף אחד אחר".

במערכת הפוליטית הגיבו לדברים של גוטליב. חברת הכנסת נעמה לזימי מ"העבודה" אף הגישה תלונה רשמית לוועדת האתיקה של הכנסת בה כתבה: "מתירה את דמה של חיות ומסכנת אותה סכנה חמורה. אני קוראת לכם להטיל את הסנקציה הכבדה ביותר נגד חה"כ גוטליב, כזו שתרתיע חברי כנסת נוספים ואת הציבור שמצביע להם, מלהצטרף לגל ההסתה והתרת הדם נגד אישי ציבור בכירים ובפרט סמלי השלטון".

מכתב התלונה נגד גוטליב

מכתב התלונה נגד גוטליב צילום: צילום מסך

השר עמיחי אליהו: "לבג"צ יש אשם תורם"

גם יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ הגיב לדברים ואמר: "ההשתלחות וההסתה המסוכנת של אנשי נתניהו נגד נשיאת העליון ומערכת המשפט הן תמרור אזהרה לכולנו. השיח מתדרדר למקומות מסוכנים שעלולים לעלות לנו ביוקר. ‏נתניהו - גינוי רפה לחברת מפלגתך לא יספיק כאן, אני קורא לך לשים סוף לשיגעון ולעצור עכשיו את ההפיכה המשטרית, לפני שיהיה מאוחר מדי".

טלי גוטליב

טלי גוטליב, אמירה קשה |  צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר עמיחי אליהו נשאל בתוכנית הבוקר של ערוץ 13 לגבי דבריה של גוטליב וענה: "לבית המשפט בהחלט יש אשם תורם למה שקורה פה עכשיו, כולנו אחראים למציאות. זה לא האשם המרכזי, אבל כשבג"צ ביוני 2021 קובע שאנחנו לא נמנע קצבאות למשפחות מחבלים, אז ודאי שיש לבג"צ אשם תורם".