השר מהליכוד החליט להתפטר: זאת העיתונאית לשעבר שתיכנס לכנסת

שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס מהליכוד החליט להתפטר במסגרת החוק הנורווגי, מי שתיכנס לכנסת במקומו היא צגה מלקה, נציגת העדה האתיופית בליכוד

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 08/02/23 15:03 יז בשבט התשפג

השר מהליכוד החליט להתפטר: זאת העיתונאית לשעבר שתיכנס לכנסת
השר אקוניס, צילום: כיפה

בעיית הנורווגים בליכוד לקראת פיתרון? שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס הודע היום (ד') על כוונתו להתפטר מהכנסת במסגרת החוק הנורווגי, מה שיאפשר לחברת כנסת חדשה להיכנסת, נציגת העדה האתיופית צגה מלקו. 

צֶגָה מֶלָקוּ הייתה עיתונאית ישראלית שעבדה בתאגיד השידור הישראלי, סופרת ופעילה חברתית, מלקו שוריינה בליכוד על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו על מנת לשמור על ייצוג לקהילה האתיופית ברשימת הליכוד לכנסת. 

צגה מלקו

צגה מלקו צילום: Hadas Parush/FLASH90

נזכיר כי בימים האחרונים הייתה תסיסה בליכוד אחרי ששרים לא הסכימו להתפטר בחוק הנורווגי, ופעיךי ליכוד הפעילו לחץ שיתפטרו זאת למרות שינוי החוק. בליכוד מקווים כי כעת שרים נוספים יתפטרו והחוק הנורווגי ימומש במלואו.

רק לפני שבוע בהודעה שנשלחה\לראש הממשלה נתניהו והופצה לאנשי הליכוד נכתב: "אנו מבקשים להודות לך שוב על היענותך לבקשתנו לשיריונה של ד"ר צגה מלקו ברשימת הליכוד לכנסת ה-25.  במהלך הקמפיין חרשנו את הארץ על מנת להביא את הניצחון המיוחל לתנועת הליכוד. מאות אלפים שבו הביתה לתנועת הליכוד והצביעו מחל, ובכך ניצחנו בענק". עוד הוסיפו: "אנו מבקשים את התערבותך האישית להכנסת ד"ר מלקו בחוקי הנורוובגי ולשתף אותה בעשייה של הממשלה בראשותך".