עוד התקפלות: דרעי וסמוטריץ' בוחנים את השארת המס על משקאות ממותקים

לאחר שהצהירו עם הקמת הממשלה על ביטול המס על משקאות ממותקים, בוחנים עתה השרים את הנושא בשנית, זאת ברקע ביקורת שנמתחה על המהלך. המס יבוטל ממשקאות הדיאט

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 07/02/23 11:19 טז בשבט התשפג

עוד התקפלות: דרעי וסמוטריץ' בוחנים את השארת המס על משקאות ממותקים
סמוטריץ' ודרעי, נסוגים, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המס על משקאות ממותקים: אחת מהבטחות הבחירות העיקריות של מפלגת ש"ס, הייתה ביטול המס על משקאות ממותקים שהטיל שר האוצר הקודם, אביגדור ליברמן. גם שר האוצר סמוטריץ' הצהיר כבר עם כניסתו לתפקיד, כי יבטל את המס. עתה, השניים לוקחים צעד אחורה ובוחנים את השארת המס על המשקאות, כך דיווח מיכאל שמש.

אריה דרעי

אריה דרעי צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

בעקבות הביקורות: הממשלה בוחנת את השארת המס

כזכור, עם הקמת הממשלה וההכרזה על ביטול המס על משקאות ממותקים, החלה ביקורת ציבורית על המהלך. בין היתר היו אלה גם רבנים שתקפו את המהלך. בשיעורו השבועי, אמר אז הרב מוצפי על שר האוצר: "מטופשים אלה. החמור הזה מוריד את המס על המשקאות הממותקים, טמבל". עוד הוא אמר: "המדינה שלנו מספר אחת בקטיעת איברים ממחלת הסוכרת. למעלה מ-10 אחוז מהאוכלוסיה".

בעקבות הביקורות החליט יו"ר ש"ס אריה דרעי על חזרה מהכוונה המקורית ולהוריד את המס רק על משקאות הדיאט. היום גם שר האוצר נוקט עמדה דומה ולאחר שההצעה לביטול המס עברה להערות הציבור, אמרו בסביבתו כי הוא ייפגש עם איגוד הרופאים, שצפוי להתנגד נחרצות למהלך. בסביבת שר האוצר אמרו למיכאל שמש: ש למידה של הערות הציבור והנתונים, האירוע נלמד לעומק וזה בעבודה של הגורמים המקצועיים.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בש"ס מכחישים את הדיווח

מי שהכחיש את הדבר, הוא חבר הכנסת וסגן שר הבריאות עד לפני שבוע, משה ארבל מש"ס. בראיון ל"רשת ב'" אמר ארבל: "אני ראיתי שם בסך הכל פניה של פעילות המפלגה, נשות ש"ס בנושא הזה של ביטול המס. אני יודע להגיד שהנושא הזה לא על הפרק, הבטחנו לציבור שלנו הבטחה, נקיים את ההבטחות. המס על השתייה יבוטל ויהיו תהליכי עומק כדי לצמצם את הצריכה של משקאות ממותקים".