תוסס בליכוד: למרות הלחצים מנתניהו - השרים לא מתפטרים

למרות שבליכוד העבירו את החוק הנורווגי המורחב, השרים לא מתפטרים והלחץ מצד המועמדים ברשימה עולה. גם נתניהו דוחק בשרים להתפטר, במטרה להימנע מקרבות איתם בהעברת התקציב | עד כה התפטרו 4 שרים בלבד

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/01/23 19:56 ט בשבט התשפג

תוסס בליכוד: למרות הלחצים מנתניהו - השרים לא מתפטרים
נתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לחצים על שרי הליכוד: בשבועות האחרונים קידמו בליכוד אתהחוק הנורווגי המורחב שיאפשר לשליש מהסיעה להתפטר על מנת להכניס חברי כנסת נורווגים במקומם, אבל שרי הליכוד לא מתפטרים. עד כה התפטרו בליכוד רק השרים שיקלי, סילמן, מיקי זוהר וחיים כץ והבאים בתור ברשימה מתחילים להפעיל לחצים.

המועמדים הבאים בתור מפעילים לחצים כבדים

המועמדים הבאים בתור ברשימת הליכוד חיכו עד כה בסבלנות לחקיקת החוקים והתפטרות השרים, אך גם הם מתחילים לאבד סבלנות. ב"חדשות 12" דיווחו כי אמש נפגשו המועמדים ברשימה וסיכמו על הפעלת לחץ כבד על נתניהו והשרים. הבאים בתור ברשימת הליכוד הם:  צגה מלקו, אושר שקלים, קטי שטרית, ששון גואטה, עפיף עבד, אביחי בוארון ושבתאי קטש. 

קטי שטרית

קטי שטרית צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בהודעה שנשלחה היום לראש הממשלה נתניהו והופצה לאנשי הליכוד נכתב: "אנו מבקשים להודות לך שוב על היענותך לבקשתנו לשיריונה של ד"ר צגה מלקו ברשימת הליכוד לכנסת ה-25.  במהלך הקמפיין חרשנו את הארץ על מנת להביא את הניצחון המיוחל לתנועת הליכוד. מאות אלפים שבו הביתה לתנועת הליכוד והצביעו מחל, ובכך ניצחנו בענק". עוד הוסיפו: "אנו מבקשים את התערבותך האישית להכנסת ד"ר מלקו בחוקי הנורוובגי ולשתף אותה בעשייה של הממשלה בראשותך".

ביטן ובוארון בעמיחי

בוארון, יכנס כח"כ נורווגי? | צילום: פורום ציון וירושלים

נתניהו רוצה למנוע קרבות על התקציב

אבל הלחץ לא מגיע רק משאר המועמדים, אלא גם מנתניהו עצמו. בסביבתו של נתניהו דוחקים בשרים להתפטר כשהמטרה היא אחת, התפטרותם לפני תחילת הדיונים על התקציב. נתניהו שחושש מקרבות מול השרים וכיפופי ידיים, מעוניין שרבים מהשרים יתפטרו ובכך ימנע מעצמו את האפשרות שיוכלו לאיים בעת חקיקת התקציב, עד כה כאמור, התפטרו רק ארבעה שרים.