לפיד: "זה יום הולדת עצוב" | נתניהו: "לא באלימות ולא בהסתה לרצח"

לרגל יום ההולדת של הכנסת שחל היום מתקיימת במליאה ישיבה מיוחדת במעמד נשיא המדינה ונשיאת ביהמ"ש העליון, שרי הליכוד צעקו על לפיד: "אתה קשקשן"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 06/02/23 16:05 טו בשבט התשפג

לפיד: "זה יום הולדת עצוב" | נתניהו: "לא באלימות ולא בהסתה לרצח"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ט"ו בשבט הגיע: היום (ב) חוגגת הכנסת את יום הולדתה ה-74.  ומתקיימת ישיבת המליאה המסורתית במעמד נשיא המדינה, יצחק הרצוג ונשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות ובה נושאים דברים יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, ראש הממשלה, בנימין נתניהו וראש האופוזיציה, יאיר לפיד. 

נתניהו: "לא באלימות, ולא בהסתה לרצח"

ראש הממשלה אמר בנאומו כי "על הרבה דברים אפשר להתווכח, אפילו צריך להתווכח. אבל יש דבר אחד שאי-אפשר להתווכח עליו, והוא המרדה לאלימות וקריאה לרצח. זוהי חצייה של קו אדום בוהק. דמוקרטיה היא שלטון הרוב, לא שלטון הרובה. בימים האחרונים קראתי לכולם לגלות את האמירות חסרות האחריות שנשמעו לאחרונה. אני שמח שהייתה לכך היענות ואני מברך על כך בכל ליבי. 

אני קורא לכל חלקי הציבור: הבה נוריד את גובה הלהבות. הבה נימנע מאלימות, משיח קיצוני. נלבן את הסוגיות בינינו בפורומים המתאימים, בראש ובראשונה הכנסת. ננהל דיון נוקב, יסודי, עמוק – אבל ננהל אותו בדרך דמוקרטית. לא באלימות, ולא בהסתה לרצח", חברי האופוזיציה הפריעו לנאומו של נתניהו וקראו לעברו: "בושה, די כבר". 

לפיד: "זה יומולדת עצוב, של כנסת שהולכת לאיבוד"

ראש האופוזיציה אמר בנאומו כי "זה יומולדת עצוב, של כנסת שהולכת לאיבוד. אני שואל את עצמי ושואל את חברי הבית אם התכנסנו כאן היום כדי לציין את יום הולדתה של הכנסת, או שזה טקס הפרידה מהכנסת שהכרנו.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד הוסיף ואמר כי "הבית הזה סימל במשך שבעים וארבע שנה את יכולתנו לחיות יחד. את היכולת שלנו לגשר על פני המחלוקות. את הרעיון שאנחנו נאבקים ותמיד יש צד אחד שמנצח, אבל הצד השני לא נעלם, יש לו מקום, יש לו קול. הבית הזה  סימל את זה שאנחנו שונים אבל יש לנו טוב משותף".