אחרי חשיפת "כיפה" - רוטמן שינה את החוק

פרסום של חדשות כיפה חשף אמש בעייתיות בנוסח החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, של חבר הכנסת שמחה רוטמן. אחרי הפרסום חבר הכנסת שינה את החוק | הכנסת תחליט את זהות חברי הוועדה לבחירת שופטים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 06/02/23 11:45 טו בשבט התשפג

אחרי חשיפת "כיפה" - רוטמן שינה את החוק
שמחה רוטמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת שמחה רוטמן, המשמש כיו"ר ועדת החוקה של הכנסת, מקדם בימים אלו את החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, זאת כחלק מהרפורמה המשפטית. חשיפת "חדשות כיפה" אמש הצביעה על תקלה בחוק. 

כך יוכלו למנות אישה מבלי להזיז את יו"ר הוועדה 

ב"כיפה" פרסמנו כי רוטמן הציע כי שלושת ראשי ועדות מהכנסת, ועדת חוקה, ועדת הכנסת והוועדה לביקורת המדינה יהיו נציגים בוועדה ואחת מהן תהיה אישה, אבל נשים לא מאיישות את התפקידים האלו. מספר שעות אחרי הפרסום, וכדי שלא יצטרכו אחד מראשי הוועדות (אופיר כ"ץ, שמחה רוטמן או מיקי לוי) להתפטר, רוטמן שינה את החוק.  

הכנסת תבחר את חברי הוועדה

השינוי של החוק מתבטא בכך, שמלבד יו"ר ועדת חוקה שהוא אכן שמחה רוטמן, שני נציגי הכנסת הנוספים יבחרו באופן הזה: אחד על ידי האופוזיציה ואחד על יו"ר הכנסת, כלומר נציג נוסף לקואליציה. כך יוכלו למנות אישה מבלי להזיז את יושב ראש הוועדה. נציין כי על פי הצעת החוק, הרכב הוועדה לבחירת שופטים יהיה: נשיא בית המשפט העליון, שני שופטים בדימוס, שר משפטים, שני שרים נוספים, יו"ר ועדת חוקה ושני חברי כנסת נוספים.