אמסלם במתקפה על בכיר בציונות הדתית: אגייס את חברי הכנסת להתנגד

חבר הכנסת דודי אמסלם תוקף את נסיונותיו של שמחה רוטמן לחקיקה בנושא זכויות העובדים וזכויות השביתה. לאחר שנפגש עם יו"ר ההסתדרות הלאומית יואב שמחי אמר: "הצעה שערורייתית והזויה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/23 14:41 יד בשבט התשפג

אמסלם במתקפה על בכיר בציונות הדתית: אגייס את חברי הכנסת להתנגד
ח"כ דודי אמסלם, צילום: Hadas Parush/Flash90

חיכוך חריף בקואליציה: בשבוע שעבר הגיב יו"ר ועדת חוקה, שמחה רוטמן את הצעת חוק דיני עבודה במסגרתו הוא מבקש להגביל את האפשרות לשביתות עובדים במשק והאפשרות לעובדים להתנגד להצטרפות לוועדי העובדים. היום (א') לאחר שנפגם עם יו"ר ההסתדרות הלאומי, תקף חבר הכנסת דודי אמסלם את החוק של רוטמן.

 

אמסלם תוקף את רוטמן

"אין לנו שום עניין להחליש את מעמד הביניים ולפגוע בעובדים המוחלשים" אמר אמסלם והוסיף כי "אגייס את מירב חברי הכנסת בכנסת ישראל להתנגד להצעה שערורייתית והזויה זו". אמסלם שמגיע בעצמו מעולם העבודה המאורגנת אמר את הדברים לאחר בנפגש בכנסת עם שמחי. בהסתדרות הלאומית כמו בשאר ארגוני העובדים, מתנגדים בתקיפות למהלך של רוטמן.

לאחר הגשת הצעתו של רוטמן, הגיב רמי הוד, מנהל בקרן ברל כצנלסון כי "משמעות הצעת החוק של ח"כ רוטמן היא נטרול כמעט מוחלט של האפשרות של העובדים להשתמש בכוחם ולצאת לשביתה או לאיים בה, ולמעשה נטרולם של האיגודים וביטול המקום הקריטי שהם תופסים בדמוקרטיה ובמאבק בעוני ובאי השוויון".

ההסבר של רוטמן

רוטמן עצמו הסביר את טענותיו בפודקסט "עוד יום" של התאגיד. בין היתר אמר רוטמן למגיש יואב קרקובסקי כי "זכות השביתה היא ערך חשוב מאוד, בשניה שאתה מחזיק אדם בעבודה בניגוד לרצונו, אתה מתייחס אליו כעבד, לכן הזכות מקודשת". אך בהמשך הוא גם מעלה את התהייה: "האם לבן אדם יש את הזכות גם לא לשבות? האם אפשר לכפות על עובד לא לשבות במידה והוא חושב שהשביתה אינה מוצדקת?".