האולטימטום שהציב אמסלם לנתניהו: תשובה עד סוף השבוע או שאשאר בחוץ

מספר ארבע בליכוד לא מוותר על תפקיד בממשלת נתניהו השישית, ודורש סמכויות במשרד המשפטים ואת תפקיד השר המקשר | אם לא יקבל את מבוקשו עד לסוף השבוע, מאיים אמסלם להישאר מחוץ לממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/23 18:02 יד בשבט התשפג

האולטימטום שהציב אמסלם לנתניהו: תשובה עד סוף השבוע או שאשאר בחוץ
אמסלם ונתניהו | , צילום: Hadas Parush/Flash90

מספר ארבע ברשימת הליכוד, חבר הכנסת דודי אמסלם, ממשיך בניסיונות שלו לקבלת תפקיד משמעותי בממשלת נתניהו השישית. בשיחות שקיים בימים האחרונים עם גורמים בכירים בסביבתו של נתניהו, הציב אמסלם אולטימטום לפיו עניינו ייפתר עוד השבוע הנוכחי או שלא תישאר לו ברירה והוא יהיה מחוץ לממשלה. כך פורסם היום (א') ב"ישראל היום". 

על פי הדיווח ישנה מחלוקת קשה בצמרת הליכוד מכיוון שאמסלם דורש סמכויות במשרד המשפטים של יריב לוין, המסרב להעביר לו את אותן סמכויות. כמו כן, מעבר לסמכויות במשרד המשפטים אמסלם דורש גם את תפקיד השר המקשר בין הכנסת לממשלה. מספר ארבע בליכוד שנותר ללא כל ועדה בראשותו וללא כל תפקיד במשרד ממשלתי, הבהיר כי האולטימטום ללשכת ראש ממשלה יפקע בסוף השבוע הקרוב, ולאחריו יכריז כי יישאר כאמור, מחוץ לממשלה.

"עכשיו כבר אין צורך בדודי"

לפני כשלושה שבועות כתב אמסלם כי "נבחרתי למקום ארבע בפריימריס על ידי אותם בוחרים שבחרו בנתניהו! בזמן שנתניהו נרדף ונתפר הצעקות והמלחמות שעשיתי לא היו בעייתיים. את אף אחד לא עניין הסגנון כאשר זה שירת וסייע לנו משמעותית לעלות לשלטון! עכשיו כבר אין צורך בדודי - שחס וחלילה זה לא יפגע יתר על המידה באופוזיציה?!".

דודי אמסלם |

דודי אמסלם | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אצלנו בבית אנחנו דרג ב'?"

בשיחה עם פעילי ליכוד מחוץ לליכוד, סיפר אמסלם את מאחורי הקלעים של שיחותיו עם נתניהו והעובדה שהחליט לא להיכנס לממשלה. אמסלם דיבר גם על מיקומו הגבוה ברשימה ואמר: "לא משפילים רק את אמסלם - אלא כל האמסלמים והביטנים. אצלנו בבית אנחנו דרג ב'? אמסלם דוד? רוב המצביעים בליכוד זה אמסלמים וביטנים, אנחנו צריכים להתנצל כי יצאנו מקום רביעי? מה זאת החוצפה הזאת? אני רואה בזה כפיות טובה עצומה של ראש הממשלה".

בסיום דבריו, אמר אמסלם כי "דרך אגב, אני אמרתי לו את זה. אבל זה לא חשוב. עם ישראל יותר חשוב מדודי אמסלם ומהליכוד ולכן אנחנו נמשיך לעבוד למען עם ישראל. אנחנו נציל את המדינה ומתכוונים יום יום להמשיך לדאוג לשכבות החלשות ולמשילות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן