תמיכה לא צפויה: הח"כים הערבים תומכים בהצעת החוק של גפני

לאחר שבשבוע שעבר עוררה סערה הצעת החוק של גפני, בה דרש שעות רחצה מופרדות במעיינות. מגיעה עתה הצעת חוק דומה עליה חתומים חברי הכנסת מהסיעות הערביות. שיתוף פעולה מפתיע?

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/01/23 16:33 ט בשבט התשפג

תמיכה לא צפויה: הח"כים הערבים תומכים בהצעת החוק של גפני
מנסור עבאס, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שיתוף פעולה ערבי - חרדי: למרות המאבקים הקשים בכנסת בין ימין ושמאל, קואליציה ואופוזיציה, במקרים רבים מתרחשים שיתופי פעולה מסקרנים בין חברי כנסת משני צידי המתרס. פעמים רבות מגיעים שיתופי פעולה בין חברי כנסת ערבים וחרדים סביב הצעות חוק המשרתות את שני הצדדים, אחת כזו הוגשה היום (ג') בכנסת בה מבקשים חברי כנסת מהמפלגות הערביות לחוקק חוק שעות נפרדות במעיינות, בדומה להצעת החוק שהגיש גפני בשבוע שעבר.

בהצעת החוק נכתב: "מליאת הרשות לשמירת הטבע והגנים הלאומיים תקבע בכללים מועדים לרחצה נפרדת לגברים ולנשים בגנים לאומיים ובשמורות טבע אשר יש בהם מקומות המיועדים לרחצה. מועדים  ייקבעו לזמן שמשכו לא יפחת מ-15% מכלל שעות הפעילות של כל אתר. המועדים ולוחות הזמנים לרחצה נפרדת יקבעו בהתחשב בביקוש לרחצה נפרדת בקרב האוכלוסיות המעוניינות בכך, וכן בהתחשב בצרכי כלל האוכלוסייה המבקרת באותו אתר".

הצעת החוק

הצעת החוק צילום: צילום מסך

בין החותמים: מנסור עבאס וווליד טאהא

עוד נכתב בהצעה כי "ההפליה מתעצמת, כאשר מדובר באתרי טבע ששייכים למדינה, ובפועל אינם מאפשרים לאוכלוסיות אלו לבקר ולהשתמש באתרים רחצה בטבע, בהתאם לדתם ואמונתם. בכך, המדינה מונעת את השימוש של כלל הציבור במשאבי הטבע ששייכים לכלל הציבור".

על הצעת החוק חתומים חברי הכנסת: אימאן ח'טיב יאסין, מנסור עבאס, ווליד טאהא, ואליד אל הואשלה ויאסר חוג'יראת. עתה נותר לראות אם שיתוף הפעולה בין מפלגות מהקואליציה והאופוזיציה, אכן מצא לפועל. נזכיר כי על הצעת החוק נמתחה גם ביקורת