הפתרון של קרעי: נאלץ למשוך את מינוי המנכ"ל הסרוג ומצא לו תפקיד אחר

לאחר שהבין כי מועמדו לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת אלעד מלכא עתיד לא לעבור את וועדת המינויים, משך קרעי את הבקשה ובדומה למירי רגב, ימנה אותו למ"מ המנכ"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/01/23 12:45 ד בשבט התשפג

הפתרון של קרעי: נאלץ למשוך את מינוי המנכ"ל הסרוג ומצא לו תפקיד אחר
השר קרעי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הפתרון של השר קרעי: שר התקשורת שלמה קרעי תכנן למנות את אלעד מלכא לתפקיד מנכ"ל המשרד, אך לאחר שהבין כי וועדת המינויים תפסול את מועמדותו של מלכא עקב חוסר ניסיון רלוונטי, הוא משך את המינוי. אבל מלכא ימונה לתפקיד בכיר אחר במשרד שלא מצריך את וועדת המינויים.

כך ישאיר קרעי את מלכא בתפקיד בכיר

מלכא ימונה לתפקיד מ"מ מנכ"ל המשרד, תפקיד שנחשב למשרת אמון ולא מצריך את הוועדה. בכך נוהג קרעי כמו מירי רגב שעשתה מהלך דומה לאחר שגם מועמדה, משה בן זקן לא עבר את תהליך האישור בוועדת המינויים. 

אלעד מלכא

אלעד מלכא צילום: שרון גבאי

לא עסק בעבר בנושאי הליבה של משרד התקשורת

אלעד מלכא, מועמדו של קרעי, רץ באחרונה בפריימריז בליכוד אך פרש לקראת הבחירות. בעבר הוא כיהן כשלוש שנים במועצת עיריית ירושלים וניהל את האגודה לזכות הציבור לדעת. בנוסף ייסד מלכא בעבר את עמותת "האינטרס שלנו" שהייתה לובי ציבורי ובפתיחת שווקים לתחרות. באופן כללי ידוע מלכא כמי שמרבה להתבטא בטוויטר בנושאים כלכליים ומציג מדיניות של ימין כלכלי. מכיוון שלא עסק בעבר בנושאי הליבה של משרד התקשורת כמו טלפוניה, דואר ותשתיות תקשורת, מינויו עתיד היה להיפסל.