12 ח"כים התנגדו: חוק המריבה שנפל בכנסת הקודמת אושר סופית

תקנות יו"ש עברו בקריאה שניה ושלישית ואושרו באופן סופי. התקנות שכזכור לא עברו בכנסת הקודמת, עברו הפעם ברוב של 39 חברי כנסת מול 12 בלבד שהצביעו נגד

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/01/23 21:21 ב בשבט התשפג

12 ח"כים התנגדו: חוק המריבה שנפל בכנסת הקודמת אושר סופית
חברי הכנסת הדתיים, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

תקנות יו"ש עברו: מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק להארכת תוקפן של תקנות שעת חירום (תקנות יהודה והשומרון). בקריאה השלישית תמכו בהצעה 39 חברי כנסת מול 12 שהתנגדו. התקנות כזכור היו מהמקדמים הבולטים של נפילת הממשלה הקודמת וההליכה לבחירות.

חברי הכנסת

חברי הכנסת, אושרו תקנות יו"ש |  צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הוארכו בחמש שנים

על פי ההצעה שאושרה, מוצע להאריך בחמש שנים נוספות את תוקפן של התקנות. ההסדרים הכלולים בתקנות נוגעים בעיקרם לסמכויות השיפוט של בתי המשפט בישראל כלפי ישראלים שעברו עבירות באזור יהודה ושומרון או בשטחי הרשות הפלסטינית, לסמכויות הרשויות בישראל לבצע בישראל עונשים ומעצרים שהוטלו על ידי השלטונות הצבאיים באזור, וכן לאפשרות לבצע באזור צווים ועונשים שהוטלו בישראל על תושב האזור. 

התקנות מחילות באופן פרסונלי חוקים ישראליים על ישראלים המתגוררים באזור, והן נועדו להסדיר את מכלול מתן העזרה המשפטית בין ישראל לבין הגורמים המוסמכים ברשות הפלסטינית. קיום התקנות חיוני להמשך היחסים המשפטיים שבין ישראל לבין האזור והרשות הפלסטינית, ולפיכך מוצע להאריך את תוקפן בחמש שנים נוספות, עד יום י"ח בשבט התשפ"ח, 15 בפברואר 2028". נכתב בתוכן הצעת החוק שאושרה.