הרצוג מודאג: "חבית הנפץ הזאת עומדת על סף פיצוץ"

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס היום לרפורמה במערכת המשפט והסיכויים להגיע לפשרה: "אני מאתר סימנים ראשוניים של רצון טוב, ומקווה שנגיע לתוצאות שמושתתות על שיח ענייני ומכבד בין הרשויות"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 24/01/23 11:30 ב בשבט התשפג

הרצוג מודאג: "חבית הנפץ הזאת עומדת על סף פיצוץ"
הרצוג, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נשיא המדינה יצחק הרצוג השתתף הבוקר בוועידת אשמורת והתייחס לרפורמה המשפטית שמקדם שר המשפטים יריב לוין, הרצוג היה נשמע מודאג מהקיטוב בחברה אבל הוסיף גם מסר אופטימי על הסיכוי להגיע לפשרה.

הרצוג אמר בנאומו: "אני רואה לנגד עיניי את השסעים והקרעים שבתוכנו, שהולכים ומעמיקים, ולא יכול שלא להיזכר בכך שפעמיים בהיסטוריה - בימי ממלכות בית דוד והחשמונאים - קמה מדינה יהודית בארץ ישראל; ופעמיים היא קרסה לפני שהגיעה לשנת השמונים שלה. הרשו לי להדגיש בתוקף: אינני נביא זעם וחורבן. לא הייתי ולא אהיה. אני מאמין גדול בחוסנה של מדינת ישראל, ובכוחות של העם הנפלא שחי כאן. אבל אין בכך לגרוע מהעובדה שאנו עומדים בפני שעת מבחן גורלית, שתשפיע עלינו – על עמנו ועל מדינתנו. אנחנו חייבים להתעשת, לקחת אחריות ולהגן על מה שבנינו פה.

אני מקדיש למאמצים אלו את כל כוחי ואין בכוונתי להרים ידיים. כפי שכבר אמרתי - אינני בטוח בהצלחת המהלך, אבל אני עושה את המיטב והמרב. התשתיות שיצרנו בשנה האחרונה מסייעות לנו במאמצים הבלתי פוסקים הללו. אני מאתר סימנים ראשוניים של רצון טוב, ומקווה שנגיע לתוצאות שמושתתות על שיח ענייני ומכבד בין הרשויות, ועל הקשבה לציבור ולחששותיו.

אני פונה מכאן למובילי המערכות והרשויות וקורא: כולנו מתחת לאלונקה הזאת. כולנו דואגים למדינת ישראל. כולנו מחויבים למדינת ישראל. גלו אחריות. אל תעזבו את האלונקה, ואל תדחקו אף אחד החוצה! קחו את הזמן הדרוש לטובת השיח הקריטי הזה. פנו להידברות – בלב פתוח ובנפש חפצה. היעדר ההידברות - קורע אותנו מבפנים, ואני אומר לכם בבירור: חבית הנפץ הזאת עומדת על סף פיצוץ. זוהי שעת חרום, והאחריות – מוטלת עלינו".