בדיקת כיפה בנט תוקף את נתניהו אבל שוכח מה הוא הבטיח

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט תקף אתמול את ההתנהלות של ראש הממשלה הנוכחי נתניהו בכל הנוגע לרפורמה המשפטית - אבל בדיקה קצרה מראה שהוא עצמו הבטיח שינויים דרמטיים יותר

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/01/23 11:35 כד בטבת התשפג

בנט תוקף את נתניהו אבל שוכח מה הוא הבטיח
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הסערה סביב הרפורמה המשפטית של הליכוד אותה מוביל שר המשפטים יריב ליון, גרמה גם לראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט לשבור שתיקה. אתמול (ב') תקף בנט את הרפורמה המתקרבת וכינה אותה מסוכנת, אבל הוא שכח מה אמר על הרפורמה בשנים האחרונות. 

בנט כתב לאזרחי ישראל: "ההצעה הנוכחית המלאה, כפי שהיא כרגע, מסוכנת. היא תפגע ביסודות מדינת ישראל, בכלכלתה ובאזרחיה, והיא עלולה לקרוע את החבל שמחבר את כולנו. לכן צריך לתקן אותה. יש רק פתרון אחד: לשבת יחד, להידבר, ולהגיע לשינוי הנכון. למען האמת".

אבל בדיקה קצרה מגלה שאותו בנט לפני שנתיים ושלוש תמך ברפורמה קיצונית עוד יותר במערכת המשפט, על פסקת ההתגברות למשל כתב בנט בעברו: "פיסקת ההתגברות ברוב 61 עברה פה אחד בוועדת השרים לחקיקה. זהו יום גדול לדמוקרטיה הישראלית".

בנוסף, בנט בימי הימין החדש קידם רפורמה יחד עם השרה לשעבר איילת שקד שכללה את כל סעיפי הרפורמה של הליכוד ולא רק, ביניהם: ביטול הוועדה למינוי שופטי העליון, מיני יועצים משפטיים על ידי השרים במשרות אמון וצמצום סמכויות בג"ץ. 

היועץ של איילת שקד במתקפה נגד בנט: "ביצע מעשה מגונה בדמוקרטיה"

מי שפחות אהב את ההודעה של בנט הוא יועצה הקרוב של איילת שקד בשנים האחרונות, דניאל אביטל, שתקף בחריפות את ראש הממשלה לשעבר בעמוד הטוויטר שלו. "לא בטוח שהאיש שביצע מעשה מגונה בדמוקרטיה באמצעות שישה מנדטים בלבד, הוא האיש הנכון להטיף מוסר", כתב אביטל.