חוק בן גביר תקוע ולא צפוי להתקדם בקרוב

חוק בן גביר, החוק שעוסק בסמכויות השר לביטחון לאומי מול המשטרה והמפכ"ל - תקוע. העיכוב הגדול נעוץ בכך שהוועדה לביטחון פנים של הכנסת טרם הוקמה וגם לא תקום בשבועיים הקרובים

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/23 08:15 כב בטבת התשפג

חוק בן גביר תקוע ולא צפוי להתקדם בקרוב
בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יותר משבועיים חלפו מאז הושבעה ממשלת נתניהו והעברתו של חוק בן גביר, החוק שעוסק בסמכויות השר לביטחון לאומי מול המשטרה והמפכ"ל, טרם התרחשה. ב"כאן רשת ב" פורסם הבוקר (א') כי העברתו לא צפויה לקרות בקרוב. החוק פוצל לפני השבעת הממשלה, אך עדיין לא התחיל את דרכו בכנסת ולא יתחיל עד לסוף החודש.

העיכוב נובע מכיוון שהוועדה לביטחון פנים של הכנסת טרם הוקמה ולא תקום בשבועיים הקרובים, שכן הליך הקמתה דורש לפחות שבועיים. כאמור, המשמעות היא עיכוב בחוק בן גביר.

בן גביר הסכים לדחיית שני סעיפים במחלוקת

לקראת ההודעה של נתניהו כי "עלה בידו" להקים ממשלה, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, כי הוא מוכן לשני שינויים מינוריים בחוק הסמכויות אותו הוא מבקש לשנות והוסיף כי "לא יהיו עוד שינויים". אך בהצהרה בוועדה המיוחדת, הודיע בן גביר כי הוא נסוג לעת עתה מעוד שני סעיפים יותר משמעותיים.

הסעיפים המדוברים הם הסעיף הקובע כי המפכ"ל יהיה כפוף ישירות לשר לביטחון לאומי והסעיף השני נוגע בזמני טיפול בתיקים. "נוכח ההערות על הדברים לחקיקה בהכנה לקריאה שניה ושלישית, השתכנעתי שאפשר להביא אותם להצבעה במועד מאוחר יותר בשבועות הקרובים, לא צריך למשוך את זה, אבל אפשר לעשות עוד כמה דיונים ממצים". 

בן גביר ביקש להדגיש לחברי הוועדה כי הסעיפים לא ירדו מסדר היום אלא רק נדחו כעת בכמה שבועות: " בנסיבות הללו באמת נפצל, נוכח הטענה שצריך להעמיק יותר בהליך, אפשר לעשות עוד כמה דיונים מקדימים". כאמור, בינתיים הדיונים על החוק - תקועים.