"הוא מעז לצאת נגדנו בצורה הזו ולומר לנו שהוא יעמוד מול כיתת יורים?"

חברת הכנסת מהליכוד תוקפת את תגובתו של אהרון ברק לרפורמה המשפטית של שר המשפטים יריב לוין, ותומכת בו: "כל המבקרים של הדבר הזה - זו בורות ואין להם מושג על מה הם מדברים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/01/23 07:54 טז בטבת התשפג

"הוא מעז לצאת נגדנו בצורה הזו ולומר לנו שהוא יעמוד מול כיתת יורים?"
טלי גוטליב, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בסוף השבוע שעבר הציג שר המשפטים החדש יריב לוין את תכנית הרפורמה שלו למערכת המשפט הישראלית, תכנית שממשיכה להדאיג בכירים בישראל דוגמת נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרון ברק ובארצות הברית. הבוקר (ב') התייצבה לצד לוין, חברת הכנסת מהליכוד, טלי גוטליב. 

"מי אתה שתדבר כך אדון ברק?"

"מה שאהרן ברק עשה השבוע זה על גבול העבירות הפליליות", קשה גוטליב במהלך ראיון בגל"צ - "תוך כדי שמתנהל בג"ץ נגד חוק יסוד שהעברנו הוא מעז לצאת נגדנו בצורה הזו ולומר לנו שהוא יעמוד מול כיתת יורים? מי אתה שתדבר כך אדון ברק? שליט סתרים, אני אומרת כעו"ד שועלת קרבות".

גוטליב חיזקה את לוין ואף אמרה שהיתה מרחיקה לכת עוד יותר ממנו: "אם אני מגדירה את סמכויות הרשות המחוקקת אני פוגעת בדמוקרטיה? זו תפארת הדמוקרטיה. כל המבקרים של הדבר הזה - זו בורות ואין להם מושג על מה הם מדברים. הייתי מציעה מעבר למה שלוין מציע".

"אני מוכן לעמוד בפני כיתת יורים"

כאמור, נשיא בית המשפט העליון לשעבר, תקף במוצאי השבת את הרפורמה של שר המשפטים. בראיון ל"כאן חדשות", אמר: "השר לוין אסף את כל ההצעות הרעות שנעשו במשך השנים וחיבר אותן ביחד לאיזושהי שרשרת שהיא חונקת את הדמוקרטיה הישראלית. אין רעה גדולה מזאת כמהפכה חוקתית, הדבר המקביל ביותר זו מהפכה של טנקים".

עוד אמר ברק: "צר לי שרואים בי אויב העם. אני תמיד חשבתי שאני משרת את העם הזה, שאני עושה כל מה שביכולתי ושפסקי הדין שנתתי, באלפים, מתחברים עם ההיסטוריה שלנו, הציונות שלנו והביטחון שלנו. צר לי שחושבים שהבאתי את התקלה הזו, אם היו חושבים שלהרוג אותי יפסיק את כל הטלטלה הזו - אני מוכן לעמוד בפני כיתת יורים".

אהרון ברק |

אהרון ברק | צילום: Yonatan Sindel/Flash90