גורמים במשרד התחבורה עונים לגולדקנופף: "העבודות לא ייפסקו"

במשרד התחבורה עונים למכתב ששיגר שר השיכון לשרת התחבורה ולראש הממשלה: "אין דרך רצינית לתחזק את המסילות ופעילות שוטפת של הרכבת ללא עבודה שמתרחשת גם בשבתות" | מיכאלי קראה לרגב לא להיכנע לדרישות

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/23 09:58 טו בטבת התשפג

גורמים במשרד התחבורה עונים לגולדקנופף: "העבודות לא ייפסקו"
רכבת ישראל, צילום: Yossi Aloni/Flash90

בצל המכתב של יושב ראש יהדות התורה לרגב ונתניהו והדרישה לעצור את עבודות הרכבת בשבת, גורמים במשרד התחבורה עונים לדרישה החרדית. נזכיר כי בהסכמים הקואליציוניים התחייבה מפלגת "הליכוד" לפיו יצורף נציג של הרבנות הראשית לוועדה למתן היתרי עבודה בשבת.

"אין דרך רצינית לתחזק את המסילות"

לדברי הגורמים במשרד התחבורה, "העבודות לא ייפסקו. אין דרך רצינית לתחזק את המסילות ופעילות שוטפת של הרכבת ללא עבודה שמתרחשת גם בשבתות". כזכור, במכתבו של שר השיכון גולדקונפף נכתב כי העבודות אינן פיקוח נפש וכי לפי ההסכמים הן צריכות להיעצר.

במכתב, שנשלח כאמור גם לראש הממשלה, וכן שר הכלכלה, ראשי מפלגות הקואליציה וסגן שרת התחבורה, מציין שר השיכון כי "לא נוכל להשלים עם מצב זה, אני מבקש את התערבותך הדחופה בנדון".

גולדקנופף

גולדקנופף. יצליח בכיפוף הידיים? | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מרב מיכאלי קוראת לרגב לא להיכנע

שרת התחבורה לשעבר מרב מיכאלי הזהירה כי עצירת עבודות הרכבת בשבת תוביל לפגיעה בציבור הנוסעים. "כשרת התחבורה קיבלתי החלטה דווקא להגביר את העבודות בשבת. ככה סיימנו חלק גדול מפרויקט חשמול הרכבות מוקדם מהצפוי, והרכבות לצפון חוזרות", מסרה. "קוראת לרגב לא להיכנע לדרישות ההזויות של גולדקנופף".

מירי רגב עם מרב מיכאלי

מירי רגב עם מרב מיכאלי | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו בתגובה למכתב: "שוב עסקנים חרדים מכתיבים לכל הציבור מה נכון ומה לא נכון. הפסקת עבודות הרכבת בשבת זהו צעד מטורלל שישפיע באופן ישיר על כלכלת ישראל ועל משפחות רבות במדינת ישראל שמתניידות בתחבורה ציבורית. מישהו בממשלה חייב להתפכח ולעצור את הטירוף הזה".