גפני מתנגד לדרישה של סמוטריץ' והמינוי של הח"כ הסרוג מתעכב

הוועדה המסדרת אישרה היום את ההרכב של 12 מועדות הכנסת הקבועות אבל ועדה אחת עדיין נשארה מאחור בשל מחלוקת בין סמוטריץ' לגפני - התפקיד הובטח לציונות הדתית אבל ביהדות התורה מתנגדים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 04/01/23 11:29 יא בטבת התשפג

גפני מתנגד לדרישה של סמוטריץ' והמינוי של הח"כ הסרוג מתעכב
גפני עם סמוטריץ', צילום: יונתן סינדל פלאש 90

מחלוקת בין הציונות הדתית ליהדות התורה: היום (ד') אישרו בכנסת את הרכבי הוועדות השונות שיפעלו בכנסת ה-25 אבל ועדת הרפורמות עדיין לא קמה בשל מחלוקת בין יו"ר הציונות הדתית השר בצלאל סמוטריץ' ליו"ר ועדת הכספים משה גפני. 

"אני לא בעד"

מדובר בוועדת הרפורמות שהובטחה לציונות הדתית ומי שאמור לעמוד בראשה הוא חבר הכנסת אוהד טל מהציונות הדתית, אבל גורמים ביהדות התורה חוזרים ואומרים היום כי הם מעדיפים שהוועדה לא תקום בכלל ואם מקום שלא תיגע בסמכויות ועדת הכספים.

גפני מחה היום  על ההצעה להקים את הוועדה ואמר: "יש ויכוחים בוועדת הכספים, ויכוחים שנהוגים בפרלמנט. מבנה הכנסת הוא כזה שיש ועדות שמפקחות על המשרדים השונים, זוהי תמונת המצב. אם מקימים ועדה בת 9 חברים, שתדון רק בנושאים שהממשלה רוצה, אני לא בעד", הדגיש. היועצת המשפטית לכנסת, עו"ד שגית אפק הסכימה עם דברי ח"כ גפני והודיעה שהייעוץ המשפטי לכנסת תביע התנגדות להצעה.

חלוקת הוועדות בכנסת

אלו ראשי הוועדות, שכן אושרו היום: יו"ר ועדת הכנסת: ח"כ אופיר כץ (ליכוד); יו"ר ועדת הכספים: ח"כ משה גפני (יהדות התורה); יו"ר ועדת חוקה: ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית); יו"ר ועדת הפנים: ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה); יו"ר ועדת עבודה ורווחה: ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה); יו"ר ועדת החינוך: ח"כ יוסף טייב (ש"ס); יו"ר ועדת עליה וקליטה: עודד פורר (ישראל ביתנו); יו"ר ועדת ביקורת המדינה: ח"כ מיקי לוי (יש עתיד); יו"ר ועדת המדע: ח"כ איימן עודה (תע"ל חד"ש); יו"ר ועדת מעמד האישה: ח"כ פנינה תמנו-שטה (המחנה ממלכתי); שמות יו"ר ועדות חוץ ובטחון והכלכלה עדיין לא הועלו לאישור הוועדה, משם שבליכוד עדיין לא החליטו מי יעמוד בראשם.