גורם בלשכת נתניהו: הוא מחויב לשמור ללא שינוי על הסטטוס קוו בהר הבית

בעקבות גינויים משורה של מדינות בעולם לעליה של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להר הבית, גורם בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר: "הטענה שיש שינוי בסטטוס קוו היא חסרת שחר"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/01/23 15:36 י בטבת התשפג

גורם בלשכת נתניהו: הוא מחויב לשמור ללא שינוי על הסטטוס קוו בהר הבית
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גורם בלשכת ראש הממשלה מגיב לסערת העלייה של השר איתמר בן גביר להר הבית ואומר: "ראש הממשלה בנימין נתניהו מחוייב לשמור בקפדנות ללא שינוי על הסטטוס קוו בהר הבית, לא נכנע לתכתיבים של חמאס. במסגרת הסטטוס קוו שרים עלו לא פעם להר הבית בשנים האחרונות ובהם השר לביטחון הפנים לשעבר גלעד ארדן. לכן הטענה שיש שינוי בסטטוס קוו היא חסרת שחר".

במהלך היום הגיעו שורה של גינויים למהלך של בן גביר ממספר מדינות בעולם, במשרד החוץ של איחוד האמירויות גינו וכתבו כי "קוראים לשלטון הישראלי לצמצם את ההסלמה ולא לנקוט צעדים פרובוקטיביים שמערערים את היציבות באזור". בנוסף הדגישו כי ישראל צריכה לכבד את תפקידה של ירדן במקומות הקדושים בירושלים כדי לשמור על הסטטוס קוו. עוד דווח כי נסיעתו של  נתניהו לאיחוד האמירויות צפויה להידחות.

"לא ניכנע לאיומי חמאס": בן גביר עלה להר הבית

כזכור, לאחר שקיים הערכת מצב עם מפכ"ל המשטרה, מפקד מחוז ירושלים וראש השב"כ שקבעו כי אין מניעה שהוא יעלה להר, יו"ר עוצמה יהודית והשר לביטחון לאומי, חבר הכנסת איתמר בן גביר, עלה הבוקר (ג') להר הבית לציון צום עשרה בטבת, למרות השיחה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו ואיומי חמאס. במהלך העלייה אמר בן גביר כי "ממשלה שלנו לא תיכנע לאיומי החמאס. הר הבית הוא המקום החשוב ביותר לעם ישראל ומי שמאיים צריך לטפל בו ביד ברזל".