"ביבי חלש - דרעי ידע שהוא יכנע לו"

רגע אחרי אישור חוק דרעי שיאפשר ליו"ר ש"ס לכהן כשר למרות עברו הפלילי, מפלגת יש עתיד יצאה במתקפה חריפה על ראש הממשלה המיועד נתניהו

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/12/22 07:44 ג בטבת התשפג

"ביבי חלש - דרעי ידע שהוא יכנע לו"
נתניהו , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אושר סופית במליאת הכנסת: הגבלת הכשירות להתמנות לשר תחול רק במקרה של מאסר בפועל. כמו כן הממשלה תוכל למנות שר נוסף במשרד, מדובר בחוק שיאפשר לדרעי וסמוטריץ' לכהן בתפקידים שרצו, ביש עתיד תקפו את נתניהו. 

ממפלגת יש עתיד נמסר עם העברת החוק: "חוק דרעי הוא הוכחה נוספת לחולשתו המביכה של נתניהו מול שותפיו הקיצוניים. ביבי חלש ודרעי ידע שהוא יכנע לו, כמו שהוא נכנע לכולם. לא חיילי צה״ל, ניצולי שואה או מאבק ביוקר המחייה מעניינים אותם. לא הרצון להטיב איתכם, אזרחי המדינה אלא רק להכשיר אדם מורשע בפלילים להיות שר בממשלה בהפרעה".

רגע לפני ההצבעה על ההצעה בקריאה שלישית ביקש השר זאב אלקין, בשם הממשלה, להציע לכנסת להחזיר את הצעת החוק לוועדה שהכינה אותה והכנסת תחליט על כך בהצבעה. הצעתו של השר אלקין נדחתה בהצבעה במליאה. לאחר מכן סגן השר יואב סגלוביץ שאל האם מישהו מחברי הכנסת הודיע על ניגוד עניינים, ויו"ר הכנסת יריב לוין השיב: "הנושא נדבק המצב הוא פשוט, ברור שכולם יכולים להצביע וככל שלמישהו היה ניגוד עניינים הוא הודיע אותו בשלב הקודם בתחילת החקיקה הרי שההודעה תופסת ואין צורך לחזור עליה. ככל שמישהו חושב שצריך לחזור על ההודעה או להודיע מחדש יש לו הזדמנות נוספת, ואם לא ואני מניח שכך המצב, אפשר לעבור להצבעה בקריאה שלישית".