"אני שואל את עצמי מי הכי פחד אתמול לחיות במדינה הזו"

בפתח ישיבת סיעת יש עתיד תקף ראש הממשלה היוצא את הממשלה הנכנסת וכינה את המשא ומתן הקואליציוני -ביזה. לפיד גם תקף את התבטאויות סטרוק, רוטמן ופורוש: "זה ביום אחד!"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/12/22 15:08 ב בטבת התשפג

"אני שואל את עצמי מי הכי פחד אתמול לחיות במדינה הזו"
ראש הממשלה לפיד, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

תוקף את הממשלה הנכנסת: ראש הממשלה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד תקף בפתח ישיבת הסיעה את הקואליציה הנכנסת: "מה שאנחנו רואים בימים האחרונים זה לא משא ומתן קואליציוני, זו ביזה. ביזה של הקופה הציבורית, ביזה של הערכים הדמוקרטיים. ביזה שמבזה אותנו מול כל העולם".

לפיד התייחס לסערת חוק האפליה 

"אני שואל את עצמי" המשיך לפיד, "מי הכי פחד אתמול לחיות במדינה הזו - להט"בים ששמעו מרוטמן שלא יכניסו אותם לבתי מלון, ערבים ששמעו מאורית סטרוק שמותר לרופאים לסרב לטפל בהם, פעילות בארגוני נשים שגילו שהן מופיעות ברשימות השחורות של אבי מעוז, רפורמים וקונסרבטיבים ששמעו מפורוש שיאסרו עליהם לבוא לכותל, או בכירי הפרקליטות והמשטרה ששמעו מיאיר נתניהו שצריך להעמיד אותם לדין על בגידה שדינה מוות?".

סטרוק ורוטמן

סטרוק ורוטמן צילום: Flash90

"זה יבול הטירוף של יממה אחת בחייה של ממשלה שעוד לא קמה. זה כבר לא מאבק פוליטי. זה מאבק על נשמת אפה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, כמדינה דמוקרטית, כמדינה שפויה. אם מישהו חושב שזה יעצור בהקמת הממשלה, הוא טועה לגמרי. זה אף פעם לא עוצר. מעולם לא היתה, בשום מקום בעולם, בשום רגע בהיסטוריה, קיצוניות דתית ולאומנית שאמרה יום אחד מיוזמתה, "זהו, מספיק לי, אני עוצרת" תקף לפיד.

"הם קלטו שנתניהו חלש, והם ימשיכו לבזוז אותו"

"ההתקפה הזו לא תפסק מעצמה. הם לא יתאהבו פתאום בדמוקרטיה. הם לא יראו את האור ויגיעו למסקנה שהם מאמינים בערכים הליברלים של מגילת העצמאות. הם לא יקומו בבוקר ויזכרו שהיהדות היא של כולם. לשלטון קיצוני דתי ולאומני אין רגע שבו הוא אומר, "הגיע הזמן להתחשב באנשים שחושבים אחרת." הם לא יעצרו. אם אנחנו לא נעצור אותם, זה יהיה יותר ויותר גרוע. הם קלטו שנתניהו חלש, והם ימשיכו לבזוז אותו, לבזוז את הליכוד, לבזוז את המדינה" המשיך לפיד. 

"ראינו כבר ממשלות מוקמות בישראל" טען לפיד. "מה שקורה פה זה לא אירוע נורמלי. מה שיש לנגד עינינו זה ראש הממשלה החלש ביותר שהיה פה, וממשלה בהפרעה. זה לא ממשלת ימין על מלא, זו ממשלת טירוף על מלא. אין לנו שום כוונה לשבת בשקט בזמן שהיא מפרקת מבפנים את מדינת ישראל" סיים לפיד את דבריו.