הרשימות של נעם: במסמכים של המפלגה סימנו להט"בים ופמיניסטיות

מסמכים רשמיים של המפלגה שנכתבו ב-2019 התוו את דרכה של המפלגה. חלק מהמסמכים כוללים שמות ותפקידים של אנשים ספציפיים מקהילת הלהט"ב ופמיניסטיות | מעוז: "כואב מאוד להוציא החוצה את המוגלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/12/22 22:40 כח בכסלו התשפג

הרשימות של נעם: במסמכים של המפלגה סימנו להט"בים ופמיניסטיות
אבי מעוז, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הרשימות של מפלגת נעם: הביקורות על מפלגת נעם ידועות, הגישה של המפלגה בכל הקשור לקהילת הלהט"ב, פמיניזם ובכלל בכל מה שהם מכנים "הפוסט מודרנה" מעורר עליהם גלים של ביקורות. העיתונאי נדב איל מפרסם ב-ידיעות אחרונות כי המפלגה החזיקה ופרסמה בקרב אנשיה מסמכים רשמיים ובהם רשימות של אנשים מהקבוצות אליהם היא מתנגדת כמו להטב"ים.

"תקשורת להטב"ית - תקציר"

המסמכים שפורסמו בשנת 2019 מתווים את דרך המפלגה, מנסחים את האידיאולוגיה של המפלגה בשלל נושאים ומזהה את היריבים שלה בשמם ותפקידם. "תקשורת להט“בית – תקציר" הוא כותרתו של אחד המסמכים כשבתחתיתו ליד הלוגואים של כלי התקשורת מופיעים השמות של העובדים באותו גוף המשתייכים לקהילת הלהט"ב.

"הצוות הסודי של היוהל"ן" (יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים) קובע מסמך אחר וגם בו מצויינים פרטים ושמות של אנשים ונשים ספציפיות. "מעקב רצוף אחר פעילות יוהל"ן בין השנים 2001 ל-2013 חושף את המעורבות של החוקרות הבאות במחקרי יוהל"ן: ד"ר אורנה ששון-לוי, פרופסור נעמי חזן, פרופסור חנה נווה, ד"ר אורית קמיר, פרופסור פרנסס רדאי, ד"ר אסתר הרצוג וד"ר דיאנה דולב. כולם נשות שמאל קיצוניות ופעילות בארגונים כאלה" נכתב בהמשך המסמך.

צילום: Hadas Parush/Flash90

מעוז: "כואב מאוד להוציא החוצה את המוגלה. התהליכים האלה כואבים"

במהלך אירוע הדלקת נרות שקיימה מפלגת נעם,  התייחס מעוז לסערה האחרונה שהתרחשה בעקבות פרסום חלק מההסכמים. "במדינת ישראל קרוב ל20 שנה מתרחשת מלחמת תרבות, מערכת החינוך מוצפת בעשרות אלפי תכניות לימודים שבאות לטשטשט לנו את הזהויות. כואב מאוד להוציא החוצה את המוגלה. התהליכים האלה כואבים מאוד. ישמיצו אותנו, וישחירו אותנו. זה לא יחליש אותנו. "כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ".

כמו כן אמר מעוז כי "הציבור שהכי קרוב אלינו, והכי מבין את הפעולות שלנו, זה הציבור המסורתי. הם עוזרים לנו ותומכים בנו מאוד. ובעז"ה נלך ונגדל, ונלך ונוסיף"