עקיבא נוביק מפתיע: "לעולם לא אסלח ללפיד שגרם לי לעמוד לימין מפלגת נעם"

הפרשן הפוליטי הסרוג טוען כי הטיעון של יאיר לפיד למרד כנגד אבי מעוז חל גם על גפני וגולדקנופף, ומחדד: "הוא לא היה ראש ממשלה באמת, קמפיין פוליטי ממשרד ראש הממשלה הוא דבר שלא ייעשה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/22 09:46 י בכסלו התשפג

עקיבא נוביק מפתיע: "לעולם לא אסלח ללפיד שגרם לי לעמוד לימין מפלגת נעם"
צילום: באדיבות המצולם

מאז ההסכם של הליכוד עם מפלגת נעם ולחיצת הידיים המחוייכת בין נתניהו לאבי מעוז, הרוחות במדינה סוערות. מנהלי בתי ספר חותמים על עצומות, ראשי רשויות נערכים למרד, וראש המשלה שעדיין מכהן, לפיד, יוצא ברצף פוסטים ומכתבים. עקיבא נוביק, הפרשן הפוליטי הסרוג, לא התרגש מהמחאה.

הדבר החשוב ביותר שחסר במכתב

בין היתר, כזכור, לפיד שלח מכתב אל ראשי רשויות וכתב כי הוא קורא "לא לשתף פעולה עם היחידה לתוכניות ושותפויות חיצוניות במשרד החינוך, כל עוד היא בשליטתו של מעוז", והוסיף כי "במידת הצורך תקצבו אותם מתקציב העירייה, שתפו פעולה עם ארגוני ההורים ועם הנהלות בתי הספר".

נתניהו עם מעוז

נתניהו עם מעוז. החיוך ימחק? | צילום: הליכוד

נוביק טוען הבוקר (א') בטורו ב'הארץ' כי מדובר במכתב חמור שמסמל אי-קבלה של תוצאות הבחירות. "לעולם לא אסלח ליאיר לפיד על שגרם לי לעמוד לימין המפלגה הזאת ולהגן על העומד בראשה, אבי מעוז", הוא פותח, ומסביר: "קראתי את המכתב שהפנה לפיד לראשי רשויות, ושבו הוא מפציר בהם למרוד, הלכה למעשה, באגף של משרד ראש הממשלה, ואני נבוך ומבולבל. הדבר החשוב ביותר אינו מופיע במכתב: נימוק ענייני וקונקרטי".

נפל בדיוק במקום של נתניהו

עוד כותב הפרשן הסרוג כי במכתב מצויינת אמירה של מעוז כי הוא בעד שהנשים בישראל יתחתנו ולא יתגייסו. "אם כך הוא הנימוק, הרי הוא חלש להחריד. מעוז אינו השוביניסט הראשון שמתמנה לתפקידים בכירים. אם התנגדות לגיוס נשים היא סדין אדום, יתכבד לפיד ותחילה יכריז מלחמה על משה גפני ועל יצחק גולדקנופף. אבל מבחינת לפיד די באמירות העבר של מעוז בשביל להכריז על מרד 'כל עוד מעוז בתפקידו'. מדובר באי־קבלת תוצאות הבחירות, דבר חמור כשלעצמו, ומחוצף במיוחד כאשר הוא מבוטא על נייר רשמי של לשכת ראש הממשלה".

נוביק מסיים: "במהלך האחרון שעשה בהיותו ראש הממשלה, אישש לפיד טענה רווחת נגדו: הוא לא היה ראש ממשלה באמת, כי אם פוליטיקאי בקמפיין. המחנה שלו תמיד טען שביבי עושה כך, ושהם עושים אחרת. קמפיין פוליטי ממשרד ראש הממשלה, כשראש הממשלה המדובר אינו יותר מפקק לעת עתה, הוא דבר שלא ייעשה".