ההסכם של יהדות התורה והליכוד תחת מתקפה: "מתעלם מההלכה היהודית"

בתנועת נאמני תורה ועבודה תוקפים בחריפות את ההסכם הקואליציוני שנחתם עם יהדות התורה. טוענים כי התיקונים בחוק הכשרות נובעים ממניעים פוליטיים ותוקפים את תקצוב החינוך ה"פרטי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/12/22 18:30 כח בכסלו התשפג

ההסכם של יהדות התורה והליכוד תחת מתקפה: "מתעלם מההלכה היהודית"
משה גפני ויצחק גולדקנופף, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

תחת מתקפה: לאחר שאמש (ד') הודיע ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו כי "עלה בידו" להרכיב ממשלה, היום פורסמו ההסכמים הקואליציונים עם מפלגת יהדות התורה. בתנועת נאמני תורה ועבודה תקפו את ההסכם בין המפלגות וטוענים לשיקולים פוליטיים ולא הלכתיים.

"יריקה בפרצופם של כלל צרכני שרותי הדת"

בין היתר, תוקפים בתנועה בעיקר את הסעיפים לביטול רפורמת הכשרות ולתקצוב מערכת החינוך הפרטית בציבור החרדי. "ההסכם הקואליציוני עם יהדות התורה הוא יריקה בפרצופם של כלל צרכני שרותי הדת במדינת ישראל ויפגע פגיעה אנושה בחינוך הציבורי-ממלכתי" נכתב בהודעת התנועה.

"ביטול התיקונים בתחום הכשרות ומינוי רבני הערים נובע ממאבקים פוליטיים" הם כותבים, "ולא נועד לתקן דבר אלא לשמר את כוחם של עסקנים ופוליטיקאים. ההסכם יוביל להחזרת הכשלים הקיימים במערך הכשרות, ניגודי עניינים, שחיתות וחוסר בשקיפות שפוגעים בכשרות בישראל, לפוליטיזציה גואה במינוי רבני הערים ולמינוי רבנים מטעם שאינם מייצגים ומחוברים לציבור המקומי בערים".

שמואל שטח. מנכ"ל נאמני תורה ועבודה

שמואל שטח. מנכ"ל נאמני תורה ועבודה צילום: יח"צ

"יוביל לפירוק החינוך הציבורי בישראל"

"בתחום החינוך "ממשיכים בתנועה למנות את טענותיהם עם ההסכם, "כולל ההסכם תיעדוף תקציבי קריטי לחינוך "פרטי" שאינו מחוייב באחריות לאומית וחברתית, מתעלם באופן גס מן ההלכה היהודית שמחייבת אדם "ללמד את בנו אומנות", ויוביל לפירוק החינוך הציבורי בישראל - שיהפוך למפוצל, מלא פערים ומחולק בין עדות ומעמדות".

ההסכם הקואליציוני של יהדות התורה

אחרי שהכריז הלילה, "עלה בידי להקים ממשלה", ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו חתם עם נציגי יהדות התורה על ההסכם הקואליציוני. ביטול רפורמת הכשרות, חוק גיוס מהיר, תקצוב החינוך החרדי ושינויים במערכת המשפט. ההסכם המלא לפניכם. 


להורדת הקובץ

הסעיפים החשובים בהסכם עם יהדות התורה: 

  • חוק גיוס חדש בחצי שנה הקרובה
  • ביטול רפורמת הכשרות
  • חוק איסור חמץ בבתי חולים
  • קבורת שדה לכל אדם שירצה
  • סעיף שיגן על השטריימל
  • הקפאת רפורמת החקלאות של ממשלת בנט
  • הגדלת תקציב הישיבות
  • שינויים במערכת המשפט ופסקת התגברות
  • יהדות התורה

    תוקפים את ההסכם צילום: יהדות התורה