המהלך של גדעון סער לעכב את מינוי דרעי לשר

בסביבת שר המשפטים גדעון סער בודקים אפשרות לעכב את מינויו של דרעי לשר. באחריות המשרד לפרסם את חוק דרעי שלאחריו יוכל דרעי להתמנות לשר, אך במידה ופרסום החוק יעוכב בתוך המשרד יתעכב גם מינויו של דרעי | במפלגה מגיבים: פייק ניוז

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/22 10:08 כה בכסלו התשפג

המהלך של גדעון סער לעכב את מינוי דרעי לשר
גדעון סער, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

האם גדעון סער עוד מנסה לעכל את הקמת הממשלה? בסביבת שר המשפטים גדעון סער בדקו בשבוע האחרון את האפשרות לעכב את הקמת הממשלה בכך שיעכבו את פרסום חוק דרעי, הליך שנעשה בתוך משרד המשפטים, כך מדווח העיתונאי מיכאל שמש. לסער שעדיין עומד משרד המשפטים יש יכולת לעכב את הפרסום ובכך לעכב את מינויו של דרעי לשר. סביבתו של סער אומרים בתגובה: מדובר בפייק ניוז.

מהלך חריג מאוד, סער מכחיש

על מנת להוציא את המהלך לפועל יצטרך סער להנחות את אנשי המשרד האחראים על פרסום החוק לעכב את הפרסום ברשומות. מדובר כמובן על מהלך חריג מאוד שלא נהוג בדרך כלל. סער עצמו מכחיש את הדברים וטוען שמהלך כזה לא על הפרק.

בש"ס מנגד חוששים מדבר אחר, במפלגה חוששים בשלב הזה מהתערבות של בג"צ שיקפיא או יבטל את החוק מה שיצריך מבחינתם חקיקה של ביטול 'עילת הסבירות'. בכל מקרה, דרעי עצמו נחוש לעשות הכל כדי להשתתף בהשבעת הממשלה יחד עם כל חברי הממשלה החדשה ולא בנפרד מהם בשבוע לאחר השבעתה.

דרעי

דרעי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

תקף את נתניהו במליאה: "מה יש להתבייש ביהודה ושומרון"

באופן כללי, סער מתפקד כאחד הבולטים באופוזיציה שמנסה לעכב את הקמת הממשלה, לפני כשבוע פנה סער לנשיא בדרישה כי לא יאריך את המנדט לנתניהו וגם בפיליבסטר האחרון שערכה האופוזיציה על מנת לעכב את חוקי הממשלה הנכנסת ובתוכם את חוק דרעי, נאם סער במשך כארבע שעות במליאה שם תקף הליכוד והממשלה הנכנסת.

בנאומו במליאה תקף סער את נתניהו ואמר: "דווקא ברשת אל ערביה בחר ראש הממשלה המיועד, ממשלת ימין על מלא. למה נפלט לו לרגע יהודה ושומרון, מיד הוא תיקן את עצמו ואמר 'הגדה המערבית'. מה יש להתבייש ביהודה ושומרון, זה הביטוי הגאוגרפי הנכון של חבלי המולדת האלה. פתאום ראש ממשלת הימין על מלא משתמש במילים הגדה המערבית, אני גם חייב לומר שאני מתפלא שלא שמעתי מהספסלים האלה שום הערה על כך, בכל זאת".