אלקין: "זו תהיה מכה קשה לשוק הדיור"

שר הבינוי והשיכון היוצא מתייחס לסעיף בהסכם הקואליציוני המסתמן בין יהדות התורה לבין הליכוד, לפיו כל פרויקט חדש בכל עיר בארץ, יכיל לפחות 15% מהדירות לחרדים: "יוריד משמעותית את מספר הדירות שישווקו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/12/22 19:27 כד בכסלו התשפג

אלקין: "זו תהיה מכה קשה לשוק הדיור"
אלקין וסער, צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

בסיכום הסופי שטרם נחתם בין הליכוד ויהדות התורה אליו הגיעו שתי המפלגות באמצע השבוע שעבר, סוכם כי תקציב הישיבות יקפוץ ביותר מ-50 אחוזיםי ויעלה בכ-800 מיליון שקלים בשנה. סעיף נוסף מההסכם שפורסם בגל"צ, קשור לטיפול במשבר הדיור, שיש שיאמרו חמור יותר במגזר החרדי. 

על פי אותו סעיף, כל פרויקט חדש המונה יותר מ-1,500 יחידות דיור בכל עיר בארץ, יכיל לפחות 15% מהדירות לחרדי - אופי הבניה, מבני הציבור מסביב ועוד. מדובר בדרישה שהיתה בבסיס הדרישות של יהדות התורה. שר הבינוי והשיכון היוצא זאב אלקין התייחס הערב (א') לדברים בריאיון בגל"צ: "זו תהיה מכה קשה לשוק הדיור. יוריד משמעותית את מספר הדירות שישווקו, וגם ברור לכולנו שהרוב המוחלט של ראשי העיר בארץ לא יסכימו להתחייב שבכל שכונה יוקצו 15% לחרדים".

תקציבי בתי ספר שלא מלמדים ליב"ה באופן מלא יעלה

במסגרת הסיכום הסופי אותו פרסם העיתונאי יקי אדמקר, תקציב הישיבות יקפוץ ביותר מ-50 אחוזים ויעלה בכ-800 מיליון שקלים בשנה. במסגרת ההסכם, כל אברך יקבל מידי חודש 1,175 שקלים ובחור ישיבה יקבל 653 שקלים בחודש. הסכום, כך סוכם בין הצדדים, יוכנס לבסיס התקציב, בניגוד לעבר אז הוא הוכנס לכספים הקואליציוניים שחולקו.

גם תקציבי החינוך במוסדות חרדיים שלא מלמדים מקצועות ליב"ה באופן מלא יעלה, כך סוכם עם יהדות התורה. במסגרת הסיכומים, מוסדות לימוד שלימדו בהיקף 55-75 אחוזים ותקציבם נשחק בשנים האחרונות, יקבלו העלאה בתקציב כך שיחזור למימדיו בעבר בהדרגה. גם הסכם זה יכנס לבסיס התקציב ויבוא לאישור הממשלה והכנסת.