צפו התיעוד שנחשף: כך הגיב מתן כהנא לסירוב של הרב בראלי ללחוץ לו יד

שר הדתות לשעבר היה אחד הברגים המרכזיים בממשלת השינוי, והרפורמות שקידם בתחומי דת ומדינה גררו נגדו תגובות רבות | בתיעוד מיוחד נראה הרב מנכ"ל ארגון 'חותם' מסרב ללחוץ את ידו של השר דאז

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/22 14:33 כד בכסלו התשפג

התיעוד שנחשף: כך הגיב מתן כהנא לסירוב של הרב בראלי ללחוץ לו יד
כהנא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מתן כהנא היה בורג מרכזי בממשלת השינוי היוצאת. הוא היה שר דתות שקידם רפורמות בכל הכוח, היה מקורב לראש הממשלה ולא היסס להביע את עמדותיו בפומבי, גם כשעברו שינויים מרחיקי לכת. בעקבות המעלות הללו, רבנים מהצד החרד"לי בציונות הדתית לא אהבו אותו והתייחסו אליו באופנים מעוררי מחלוקת.

צפו בתיעוד:

"איזה אפס"

בין המקרים הזכורים היו מקרים עם הרב עמיטל בראלי והרב אביעד גדות. הרב בראלי, מנכ"ל ארגון 'חותם', סירב ללחוץ את ידו המושטת של כהנא, והרב אביעד גדות, מנהל ארגון 'תורת לחימה' שיתף כי בניחום אבלים שביקר בו לא היה מסוגל להעביר לכהנא כוס מים.

בתיעוד מיוחד שמפרסם רביב דרוקר, נראה התיעוד של שר הדתות לשעבר מתן כהנא ניגש לבראלי ואמר לו 'שלום ' ובא ללחוץ את ידו והוא מצידו התעלם בהפגנתיות, כהנא ההמום הגיב "אה לא? טוב", כזכור, כהנא הצטלם לתכניתו של דרוקר, 'המקור', בתכנית שתשודר הערב (א'). הילה ניסן פרידמן, עובדת לשכתו של כהנא, צולמה בדמעות ואמרה: "איזה אפס. שר מושיט לך יד, ואתה פשוט מנפנף אותו במן בוז כזה".

דרוקר: "מתן כהנא לא כל כך בקטע של להביע רגשות"

הכתב והפרשן הפוליטי הוותיק כתב: "הכי מתבקש לכתוב שתיעדנו את הגיבור הטראגי של ממשלת השינוי, אלא שמתן כהנא לא כל כך בקטע של להביע רגשות וטראגי מתקבל אצלו במשיכת כתפיים. בכל זאת, תראו את הקטע הבא שצילמו ישראל רוזנר וגיא אסיף (וישודר ב"מקור" הערב) ותגידו אם זה לא טראגי".

הפרק המלא ישודר היום בשעה 21:15 ברשת 13.