טלי גוטליב עונה לבן גביר: "אנחנו המבוגרים האחראיים"

טלי גוטליב משיבה לטענה של יו"ר עוצמה יהודית, לפיה בליכוד יש מי שמונע מהמפלגה בראשותו את תפקיד ממלא מקום בוועדת שרים לענייני חקיקה: "הליכוד כקבוצה עשה כאן ויתורים גדולים מאוד בראייה הרבה יותר גדולה ממפלגה של 7 או 6 מנדטים"

אלעד הומינר עמיאל ירחי עמיאל ירחי ואלעד הומינר, חדשות כיפה 12/12/22 19:08 יח בכסלו התשפג

טלי גוטליב עונה לבן גביר: "אנחנו המבוגרים האחראיים"
בן גביר, היום, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, התייחס היום (ב') לעיכובים בהקמת הממשלה ואמר כי במפלגה בראשותו דרשו את תפקיד ממלא מקום בוועדת שרים לענייני חקיקה, והוסיף כי "כל עוד חברי כנסת בליכוד מונעים מאיתנו ולא מאפשרים לנו לקבל את נושא הזה של הממלא מקום לא נוכל להקים ממשלה", האשים בן גביר. חברת הכנסת מהליכוד, טלי גוטליב, השיבה הערב לדברים.

"הליכוד מפלגה חזקה שמבינה את חובתה לפרוע את שטר אמון הבוחרים בה"

"אלה האשמות אבל אני לא שמעתי על אף אחד בליכוד שישים רגל למישהו, כי זה לא יקרה", אמרה בראיון ל"חדשות כיפה". "אנחנו קבוצה מאוחדת, אנחנו יכולים להתווכח ולצפות לתפקידים, אבל במאני טיים' זאת מפלגה חזקה שמבינה את חובתה לפרוע את שטר אמון הבוחרים בה". 

בן גביר אומר שיש דרישות שלו מנתניהו שבכירים בליכוד מונעים ולכן אתן אשמים בזה שעדיין לא קמה ממשלת ימין.

"אז אני קוראת כאן לכל חבר כנסת כזה או אחר ממפלגה כזאת או אחרת שלולא הליכוד היה כל כך... סבלני וכל כך מכיל את הדרישות של המפלגות הללו, אז יכול מאוד להיות שלא היינו מצליחים לכונן כאן ממשלה. הליכוד כקבוצה עשה כאן ויתורים גדולים מאוד בראייה הרבה יותר גדולה ממפלגה של שבעה או שישה מנדטים כי אנחנו רוצים להקים ממשלה יציבה לארבע שנים, אנחנו המבוגרים האחראיים וכך הליכוד מתנהג". 

בן גביר: "מה שמעניין אותנו זה אידאולוגיה"

את הדברים שלו, אמר בן גביר בפתח ישיבת הסיעה בכנסת. "זה כלי חשוב מאוד שבאמצעותו מקדמים חקיקה במדינת ישראל וזה לא חידוש שלנו, זה היה קיים ב-2015 וב-2020. זה לא עניין של כיבודים אבל זה עניין של מהות. במהלך השיחות הציעו לנו עוד שר ועוד סגן שר, במשרד כזה או אחר, אבל אנחנו אמרנו בצורה פשוטה - נכון שהחלוקה בין כל המפלגות לא ממש מאוזנת אבל מה שמעניין אותנו זה אידאולוגיה. וכדי שזה יתקיים אנחנו רוצים ממלא מקום בוועדת שרים לענייני חקיקה". 

"לא באנו לממשלה הזאת לכיבודים, אנחנו רוצים להשפיע על סדר היום. ולכן, כל עוד חברי כנסת בליכוד מונעים מאיתנו ולא מאפשרים לנו לקבל את נושא הזה של הממלא מקום לא נוכל להקים ממשלה. זו דרישה אידאולוגית, בסיסית, וההתעקשות של כל מיני גורמים בליכוד גורמת לנו להבין שאולי מישהו לא באמת רוצה להעביר את מה שהובטח לנו ואת מה שאנחנו מדברים עליו".