נדחתה ההצבעה על מינוי יו"ר הכנסת - מה לפיד מנסה להשיג

אחרי דיון סוער במיוחד בוועדה המסדרת, חברי הקואליציה והאופוזיציה הגיעו להסכמות: ההצבעה על מינויו של יריב לוין לתפקיד יו"ר הכנסת הזמני תידחה למחר בבוקר

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 12/12/22 13:34 יח בכסלו התשפג

נדחתה ההצבעה על מינוי יו"ר הכנסת - מה לפיד מנסה להשיג
כיסא יו"ר הכנסת, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

יו"ר הכנסת מיקי לוי הרוויח עוד יום בתפקיד: במהלך דיון סוער בוועדה המסדרת הגיעו חברי הקואליציה והאופוזיציה להסכם כי במטרה למנוע לילה לבן, ההצבעה על מינוי יו"ר הכנסת הזמני תתקיים רק מחר בשעה 10 בבוקר. 

גורמים במחנה הממלכתי מסבירים מדוע חתרו לפשרה, באופוזיציה רוצים להרוויח זמן במטרה להרוויח זמן בתקווה שחוק דרעי לא יספיק לעבור בסוף. חוק אותו הם מגדירים כדגל אדום, לטעת הגורמים, דחיות חוזרות ונשנות עלולות עוד להביא לכך שהחוק לא יעבור. 

במפלגת יש עתיד מיהרו לחגוג וכתבו: "ניצחון ראשון. לא תהייה היום הצבעה על יו״ר הכנסת. הפחד והלחץ שיתקו את יואב קיש שהבין שהוא לא מסוגל לגייס את אנשיו להצבעות והלו״ז הצפוף שלהם ידחה שוב ושוב. מי שחשב שיהיה קל לנתניהו הסחיט ושותפיו הקיצוניים להקים ממשלה, מבין כל יום עד כמה נתניהו חלש ועייף. וזו רק ההתחלה".

"מיקי לוי ממשיך לבזות"

רגע לפני הפשרה, בליכוד תקפו בחריפות את יו"ר הכנסת מיקי לוי ואמרו: "מיקי לוי ממשיך לבזות את הכנסת באופן חסר תקדים. הוא נאחז בקרנות המזבח בגלל שהוא לא מכיר בהכרעה הדמוקרטית של אזרחי ישראל. כשיריב לוין סיים את תפקידו כיו״ר כנסת הוא העביר מייד את התפקיד באופן ממלכתי".