"יהיו עימותים כל יום": בקואליציה נערכים להשלכות של המשא ומתן

כחלק מהמשא ומתן הקואליציוני ועל מנת לרצות את השותפות, נתניהו פיצל משרדי ממשלה והעניק סמכויות לשרים גם במשרדים שאינם שלהם, גורם בקואליציה מזהיר כי הדבר יביא לעימותים בלתי פוסקים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/12/22 08:16 טו בכסלו התשפג

"יהיו עימותים כל יום": בקואליציה נערכים להשלכות של המשא ומתן
גוש הימין, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המשא ומתן הקואליציוני של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו היה ארוך ומורכב, על מנת לרצות את השותפים ככל האפשר נתניהו פיצל סמכויות בלא מעט משרדי ממשלה חשובים, כמו משרד הביטחון בו יישב גם סמוטריץ' וגם גלנט, ומשרד החיוך שסמכויותיו חולקו לכל עבר.

גורם בקואליציה מעביר ביקורת חריפה על ההתנהלות ומזהיר בשיחה עם חדשות כיפה מההשלכות: יהיו עימותים בקוליציה כל יום על סמכויות לא ברורות כשלא ברור מי אחראי על מה במשרדים המפורקים, נתניהו כל היום יתעסק בלהיות הבורר.

גם מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר תקפה את מדיניות הפיצולים ואמרה על האפשרות של הוצאת החמ"ד ממשרד החינוך: "ניתוק אגפים מהמשרד הוא סכנה מאוד גדולה. בטווח המיידי אולי רואים מזה רווח, אבל בטוח הרחוק זה יוביל לדברים הרי אסון, כולל זה שאוכלוסיות אמוניות אחרות יבקשו את העצמאות שלהם, איך נייצר חברה בישראל? איך נייצר מדינה אחת עם עמוד שדרה וזהות ישראלית חזקה? זה פירוקה של החברה בישראל".