"נתניהו שוקל למנות אותו": הקרב בליכוד על תפקיד יו"ר הכנסת

בזמן שבכירי הליכוד מתכוננים לתפקידי שר בכיר, בסיעה התפתח קרב של ממש על תפקיד יו"ר הכנסת. הוותיק, המועדף על נתניהו והח"כ שחזר לכנסת: הטוענים לכתר ותהליך המינוי

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 08/12/22 16:40 יד בכסלו התשפג

"נתניהו שוקל למנות אותו": הקרב בליכוד על תפקיד יו"ר הכנסת
כיסא יו"ר הכנסת, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

אחרי שנתניהו סגר את התפקידים של השותפות לקואליציה, בליכוד מתחמם הקרב על התפקיד הנחשק יו"ר הכנסת. אותו רוצים מספר בכירים בליכוד, שמבינים שלא יקבלו הצעה לתפקיד שר בכיר. יו"ר כנסת למעשה הוא סמל שלטון ויו"ר רשות, תפקיד שמגיע עם כבוד רב. 

הטוענים לכתר הם חברי הכנסת יואב קיש, דודי אמסלם, דני דנון, אופיר אקוניס וגם אמיר אוחנה אם לא יקבל במפתיע את תפקיד שר החוץ. אמסלם הודיע כי אם לא יקבל את תפקיד שר המשפטים הוא לא יהיה שר אבל כבר לפני חודש בשיחה עם חדשות כיפה הוא לא שלל את תפקיד יו"ר הכנסת. 

יואב קיש מבקש את התפקיד לאור מיקומו הגבוה בפריימריז של הליכוד ( ודני דנון שחזר לכנסת אחרי כמה שים משמעותיות בחו"ל, מבקש את התפקיד כבר מיום הבחירות. גורם בליכוד אורמ היום בשיחה עם חדשות כיפה כי למרות מיקומו הנמוך יחסית (24) ברשימת הליכוד, נתניהו שוקל ברצינות את מינוי אקוניס לתפקיד יו"ר הכנסת.

איך ממנים את יו"ר הכנסת?

השבוע הגישו בליכוד את חתימות כל חברי גוש הימין לצורך החלפת יו"ר הכנסת. ביום שני הקרוב תתכנס המליאה ובתום דיון של עד שלוש שעות יוחלף היו"ר. קודם לכו תיערך הצבעה חשאית בסיעת הליכוד לבחירת יו"ר, אך על פי כל התחזיות המועמד שנתניהו יבחר עשוי לנצח.