איש סודו של בן גביר מאיים: "לא ניכנס לממשלה בלי זה"

חנמאל דורפמן שניהל את המשא ומתן הקואליציוני עבור בן גביר שובר שתיקה ובראיון מפתיע הוא מספר כי התנגד לחיבור עם סמוטריץ': "חשבתי שלא היה נכון לרוץ עם סמוטריץ' - הצלנו אותם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/22 07:46 טו בכסלו התשפג

איש סודו של בן גביר מאיים: "לא ניכנס לממשלה בלי זה"
בן גביר בזירת הפיגוע, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אם הייתם שומעים לאחרונה על בחור שטרם מלאו לו 28, שבעבר היה נער גבעות ושלאחרונה עבר עשרות שעות של משא ומתן עם נתניהו - ספק אם הייתם מאמינים. אבל זה סיפורו של עו"ד חנמאל דורפמן, ראש צוות המו"מ הקואליציוני של עוצמה יהודית, ומי שמיועד להיות ראש המטה של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

בראיון לכתב הכנסת של "ישראל היום", אמיר אטינגר דורפמן (27) חושף את מה שמתרחש במשא ומתן, משיב לטענות כלפיו מהליכוד ומדבר על עברו כנער גבעות, שקיבל שני צווי הרחקה מנהליים מהשב"כ. על ההתנהלות של הליכוד אמר: "אני לא רגיל שמבטיחים דבר אחד ועושים את ההפך, אבל גם בעניין הזה הגענו להסכמות".

דורפמן חותם על חלוקת התפקידים עם יריב לוין

דורפמן חותם על חלוקת התפקידים עם יריב לוין צילום: הליכוד

דורפמן סיפר על הפערים במו"מ: "אנחנו מתעקשים על חוק חסינות לחיילים ולשוטרים ושינוי נוהלי הפתיחה באש. יש סעיפים בהוראות הפתיחה באש שאנחנו רוצים להוריד, ועדיין לא הגענו עליו להבנות. בלי שינוי נוהלי הפתיחה באש, חוק החסינות לחיילים ולשוטרים, וממלא מקום ועדת שרים לענייני חקיקה עם יכולת להשפיע על סדר היום של הממשלה - אין לנו מה לחפש בממשלה. לא ניכנס לממשלה בלי זה. יש הצעת חוק שהגיש בן גביר בכנסת האחרונה, על מתן חסינות באירועים מבצעיים על רקע לאומי, וזה חוק נכון אני לא רגיל שמבטיחים דבר אחד ועושים את ההפך, אבל גם בעניין הזה הגענו להסכמות".

בזמן המו"מ עם סמוטריץ' לאיחוד הרשימות, היועץ תמך בריצה עצמאית של עוצמה יהודית: "חשבתי שלא היה נכון לרוץ עם סמוטריץ', אבל איתמר החליט לרוץ ביחד לטובת הגוש. הצלנו אותם. היו סקרים שבהם הציונות הדתית לא עברה את אחוז החסימה".