רשמי: נתניהו הגיש לנשיא בקשה להארכת המנדט

לאחר כל הספקולציות, נתניהו שלח מכתב רשמי לנשיא וביקש את הארכת המנדט להקמת הממשלה. "ידרשו לי כל ימי הארכה שבסמכותך לתת לי על פי החוק" כותב נתניהו במכתב | הנשיא יוכל לתת עד ארבעה עשר ימים נוספים

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/12/22 22:35 יד בכסלו התשפג

רשמי: נתניהו הגיש לנשיא בקשה להארכת המנדט
הרצוג ונתניהו, צילום: קובי גדעון

מבקש הארכה מהנשיא: בנימין נתניהו שלח הערב (ה') מכתב רשמילנשיא המדינה בוא הוא מבקש ארכה למנדט להרכבת הממשלה. נתניהו מסביר את הצורך בארכה בכך שעוד לא סיכם על כל התפקידים מול כל הסיעות וכי הסיעות איתן הוא מתכוון לחתום אינן מוכנות להרכיב הממשלה לפני שכל ההסכמים הקואליציונים יהיו חתומים.

"הפגישות היו אינטנסיביות והתקיימו עד השעות הקטנות של הלילה"

"נוהל משא ומתן אינטנסיבי בין נציגי הליכוד לבין צוותי המשא ומתן של כל אחת מהסיעות האמורות" כותב נתניהו ומוסיף: "תחילה התמקד המשא ומתן בסוגיות עקרוניות, לרבות בעקרונות הבסיסיים וקווי היסוד של הממשלה שתוקם". "לאחר מכן, התקיימו בן הצדדים פגישות בנושא חלוקת התפקידים בממשלה ה-37. הפגישות היו אינטנסיביות והתקיימו עד השעות הקטנות של הלילה" כותב נתניהו.

נתניהו ממשיך ומסביר על המצב הנוכחי של המשא ומתן: "בשלב זה נחתמו עם כל הסיעות שהמליצו עליי לתפקיד ראש הממשלה, נספחים או מכתבים הנוגעים לתפקידים בממשלה ה-37. מסמכים אלו הונחו על שולחן הכנסת בהתאם לקבוע בחוק" כותב נתניהו.

המכתב לנשיא

המכתב לנשיא צילום: צילום מסך

"נשיא המדינה הנכבד מתבקש להאריך את התקופה"

נתניהו מפרט את הקשיים שמנעו את הקמת הממשלה עד כה: "עם זאת, עדיין נותרו סוגיות בתחום התפקידים שעדיין לא סוכמו ומשום שכל הסיעות האמורות, דורשות חתימה על הסכמים קואליציונים מלאים, כתנאי לחלוקת התפקידים בממשלה, הסכמים אלה כוללים התייחסויות לסוגיות עקרוניות רבות ומורכבות".

נתניהו מסיים את המכתב בבקשה לארכה מהנשיא וכותב: "לאחר האמור, נשיא המדינה הנכבד מתבקש להאריך את התקופה להרכבת הממשלה בארבעה עשר ימים נוספים, וזאת מכוח סמכות נשיא המדינה על פי הוראות החוק".

באופוזיציה קראו לנשיא לסרב

כזכור, באופוזיציה הנכנסת נרשמה התנגדות לארכה כאשר גדעון סער כתב לנשיא כי עליו לסרב לבקשת נתניהו לארכת המנדט: "העברת חתימות מפלגות גוש נתניהו להחלפת יו"ר הכנסת מעידה שהרכבת הממשלה הושלמה. בקשת נתניהו לנשיא לתוספת ימים לצורך זה היא אחיזת עינים. המטרה: העברת חוקים פרסונליים ובעייתים לפי דרישת שותפיו לפני הקמת הממשלה. לא לשם כך ניתנה הרשות לנשיא בחוק להארכת מועד. על הנשיא לדחות בקשת נתניהו", כתב סער.