משא ומתן תקוע? אלו הפערים שנותרו בין גפני לנתניהו

ביהדות התורה אמנם נעתרו לבקשת הליכוד וחתמו על מעין נספח תפקידים, אבל עדיין ישנם שלושה פערים משמעותיים שמרחיקם את ההסכם הקואליציוני המלא

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 07/12/22 14:09 יג בכסלו התשפג

משא ומתן תקוע? אלו הפערים שנותרו בין גפני לנתניהו
גפני, צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

בעוד שלושה ימים ייגמר המנדט שניתן לנתניהו להקמת ממשלה ובליכוד מתכוונים לבקש הארכה מהנשיא, לשם כך הם חתמו אמש עם יהדות התורה על מעין נספח תפקידים ובימים הקרובים ירכזו מאמץ בחתימת ההסכמים הקואליציוניים המלאים. 

יו"ר דגל התורה חבר הכנסת משה גפני אומר היום בתדרוך לעיתונאים כי עדיין נותרו שלושה פערים משמעותיים בינו לביון נתניהו. הפערים הם בנושאי גיוס, מערכת המשפט וחינוך. בכל הנוגע לגיוס גפני דורש שלא יהיה חוק גיוס עם יעדים או סנקציות על לומדי תורה, לדבריו, "צריך חוק שמי שתורתו אומנו יוכל לשבת ללמוד תורה. אנחנו מחכים לתשובות עם הליכוד".

גם במערכת המשפט ישנם פערים בכל הנוגע לפסקת ההתגברות. גפני מתעקש על רוב של 61 ומתעקש על העברה מיד של החוק, בליכוד מבקשים לחכות. בנושאי החינוך עדיין יש פערים מול הליכוד, ביהדות התורה רוצים השוואה של תקציבים למוסדות החרדיים וכן העלאה של שכר המחנכים והגננות. 

גפני מתנגד והתפקיד שנתניהו הבטיח לציונות הדתית בסכנה

 לאחר שבסיכומים בין הציונות הדתית לליכוד סוכם כי תקום וועדת רפורמות בראשה יעמוד חבר כנסת מהמפלגה, מודיע היום חבר הכנסת משה גפני כי הוא מתנגד להקמת הוועדה וכי להערכתו הוועדה לא תקום.