גלעד קריב: "התבטאותו של עודה אינה המרדה ולא צריך לפסול את חברותו בכנסת"

יו"ר ועדת החוקה טוען כי התבטאותו של יו"ר הרשימה המשותפת אמנם חמורה ומסוכנת, אך אין הדבר פוסל אותו מלשבת בכנסת ישראל. על הרשימה המשותפת: "אפשר להגיע איתם להסכמות על רקע אי יציבות הקואליציה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/04/22 13:12 י בניסן התשפב

גלעד קריב: "התבטאותו של עודה אינה המרדה ולא צריך לפסול את חברותו בכנסת"
קריב , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר הרשימה המשותפת חבר הכנסת איימן עודה, קרא אמש לצעירים ערבים-ישראלים למרוד במוסדות הביטחון של מדינת ישראל, ותקף בשפה הערבית את מדינת ישראל. חברי כנסת רבים מימין ומשמאל גינו את דבריו והיו מי שתקפו את עודה עצמו. בשעות הצהריים (ב') קיבל עודה חיזוק מפי יו"ר ועדת החוקה גלעד קריב.

חבר הכנסת ממפלגת העבודה אמר בראיון ברדיו 90 כי דבריו של עודה חמורים אך בהחלט ניתן להעריך חלק מעמדותיו: "התבטאותו של עודה חמורה ומסוכנת אך היא אינה המרדה ולא צריך לפסול את חברותו בכנסת. אני יודע גם להעריך חלק מעמדותיו.

על הרשימה המשותפת כמי שתתמוך בהמשך בממשלה בראשות נפתלי בנט, אמר קריב: "אפשר להגיע להסכמות עם המשותפת על רקע אי יציבות הקואליציה, לאו דווקא בהצטרפות, המשותפת אינה מקשה אחת".

עודה: "זהו שפל שאחד מבנינו יצטרף לכוחות הביטחון של הכיבוש"

"רמדאן כרים לחברינו ובמיוחד לצעירים", ברך עודה את הצעירים הערבים על רקע שער שכם. "בתקופה האחרונה צעירים פלשתינים בעלי אזרחות ישראלית אמרו לי שפוגעים בהם ומשפילים אותם. חשוב לי להגיד לי מכאן, מ'באב אל-עמוד', כי זהו שפל שאחד מבנינו יצטרף לכוחות הביטחון של הכיבוש. הכוחות שנמצאים כאן, משפילים את עמנו ומשפילים את כל מי שבא להתפלל במסגד אל-אקצא".

"העמדה ההיסטורית שלנו היא שנהיה עם בני עמנו כדי לגמור את הכיבוש הרצחני, כדי שתקום מדינת פלשתין ושיונפו דגלי פלשתין על חומות ירושלים - ושיחל השלום על אדמת השלום. אסור שהצעירים יצטרפו לכוחות הכיבוש. אני קורא לצעירים שכבר הצטרפו, שהם לא יותר מאחוז אחד, בסך הכול כמה אלפים, שההצטרפות שלהם מעליבה ומשפילה, אני קורא להם - תזרקו להם את הנשק בפרצוף ותגידו להם שהמקום שלנו לא איתכם. לא נהיה חלק מהעוול ומהפשע".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן