לפיד קורא למרד רשויות על אבי מעוז

במכתב לראשי העיריות והמועצות, קורא ראש הממשלה היוצא לא לשתף פעולה עם משרד החינוך, בתחומי האחריות של אבי מעוז: "תקצבו אותם מתקציב העירייה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/12/22 08:05 ח בכסלו התשפג

לפיד קורא למרד רשויות על אבי מעוז
יאיר לפיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפיד קורא למרד רשויות: לאחר הסיכומים של נתניהו עם יושב ראש נעם אבי מעוז, המערכת הפוליטית מסרבת להירגע. על רקע העברת "הרשות לזהות לאומית יהודית" לאחריותו של מעוז ממשרד החינוך עולה חשש אצל רבים כי מעוז יתערב בתכני החינוך הליברליים. במכתב שפרסם ראש הממשלה היוצא, יאיר לפיד, הוא קורא לראשי הרשויות לא לשתף פעולה עם משרד החינוך ולתקצב תכנים ליברליים מכספי הרשויות עצמן.

המכתב המלא של לפיד:

המכתב של לפיד

המכתב של לפיד צילום: ללא

"במידת הצורך, תקצבו אותם מתקציב העירייה"

"אני כותב אליכם בדאגה רבה לעתיד מערכת החינוך והדינה, שכן הממשלה החדשה המוקמת בישראל, הפקירה את חינוך ילדינו והעבירה אותם לידי הגורמים הקיצוניים והחשוכים ביותר בחברה הישראלית". "זהו איום ישיר" כותב לפיד "על ערכי היסוד הבסיסיים ביותר עליהם מושתתת מדינת ישראל".

לפיד לא מסתפק בהזארה וקורא גם לפעולות אקטיביות של ראשי הרשויות: " אני קורא לכם לא לשתף פעולה עם היחידה לתוכניות ושותפיות חציניות במשרד החינוך, כל עוד היא בשליטתו של מעוז". לפיד מוסיף: "במידת הצורך, תקצבו אותם מתקציב העירייה, שתפו פעולה עם ארגוני ההורים ועם הנהלות בתי הספר".

מעוז

מעוז צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

צפו בדבריו של שאמה הכהן:

כזכור, אמש (ה') אמר ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן כי הוא לא ייתן למעוז להתערב בתכנים בבתי הספר בעירו וכי יתקצב אותם באופן מלא. "על כל שעה ליברלית שתרד, נוסיף שעתיים, אמר שאמה.

"נגיב בהתאם כפי שהגבנו לבריונים החשוכים"

"למעט הפן הפלילי אין הבדל בין כוחות חושך, שפגעו בדגלי הקהילה או שחיללו דלתות בתי כנסת או בעסקים הפתוחים בשבת לבין מי שישתמש ברוב לביטול תכנים ליברליים שיוויוניים במערכת החינוך" המשיך ראש העיר והוסיף: "להערכתי לא יהיו יותר מרעשי רקע וספינים מצד קצוות הקואליציה הבאה אך ככל שהתחזיות השחורות יהפכו לאיום מוחשי ומידי נגיב בהתאם כפי שהגבנו לבריונים החשוכים האחרים עד היום".