בן גביר נגד סמוטריץ': "יש סיעות שמתנגדות להחלפת יו"ר הכנסת"

יו"ר עוצמה יהודית יצא בביקורת על יו"ר הציונות הדתית שלא רוצה לתמוך בהחלפת יו"ר הכנסת: " טעות חמורה וקשה, אנחנו חייבים להתחיל למשול והמשילות מתחילה מכאן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/22 15:26 ד בכסלו התשפג

בן גביר נגד סמוטריץ': "יש סיעות שמתנגדות להחלפת יו"ר הכנסת"
בן גביר ומיקי לוי, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בן גביר נגד סמוטריץ': המשא ומתן הקואליציוני נמשך ונראה כי המכשול העיקרי בהקמת הממשלה הוא המשא ומתן בין הליכוד והציונות הדתית שאינה מתפשרת על דרישותיה המוקדמות. הלילה נערכה עוד פגישה בין נתניהו וסמוטריץ' במטרה לקדם את המשא ומתן עוד ולהקים ממשלה כמה שיותר מהר, אך עדיין לא נרשמה התקדמות. יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, תקף את סמוטריץ' במפלגתו עקב סירובם לתמוך בהחלפת יו"ר הכנסת.

"הטרור לא מחכה לנו, האלימות לא מחכה לנו, האנרכיסטים פועלים בשטח. אין זמן, חייבים להתחיל בהליכים להקמת ממשלה. אני מבין שיש סיעות מהקואליציה העתידית שלא רוצות לתמוך בהחלפת יו"ר הכנסת וזו טעות קשה. אני קורא לכל סיעות הקואליציה העתידית להודיע כבר היום על תמיכה בהחלפת יו"ר הכנסת", אמר יו"ר עוצמה יהודית.

סמוטריץ

סמוטריץ' ובן גביר | צילום: Flash90

זהו הצעד הראשון והחשוב ואסור לבזבז זמן יקר

עוד הוסיף ואמר כי "נמשיך לנהל משא ומתן עם הליכוד, נמשיך לדון בסוגיות שחשובות לנו אבל וזה אבל גדול מוכחים להתחיל בתהליך, מוכרחים לנהל את מדינת ישראל וזה מתחיל כאן בכנסת. החלפת יו"ר הכנסת זהו הצעד הראשון והחשוב ואסור לבזבז זמן יקר. יותר משנה וחצי חכינו לרגעים האלה שאנחנו יכולים למשול, בואו נמשול".

גורם בציונות הדתית בתגובה למתקפה של בן גביר: "אנחנו לא החסם למינוי יו"ר כנסת, לא פנו אלינו בנושא".