אחרי בן גביר, לפני סמוטריץ': בליכוד מקווים לחתום עם ש"ס עוד היום

במפלגת השלטון העתידית מקווים לסגור את פרטי ההסכם עם מפלגתו של אריה דרעי עוד היום, אחרי שבשבוע שעבר הגיעו לסיכומים מול עוצמה יהודית על חלוקת התפקידים | ברקע: מחלוקות עם יושב ראש הציונות הדתית

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/22 07:25 ג בכסלו התשפג

אחרי בן גביר, לפני סמוטריץ': בליכוד מקווים לחתום עם ש"ס עוד היום
אריה דרעי, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

במהלך הלילה שבין חמישי לשישי, הגיעו הליכוד ועוצמה יהודית לסיכום נספח תפקידים בממשלה הבאה; ובליכוד מקווים לסגור עוד היום (א'), עם פתיחת השבוע, הסכם דומה עם ש"ס. כזכור, בן גביר קיבל את המשרד לביטחון פנים מורחב, המשרד לפיתוח הנגב והגליל, המשרד למורשת וכן את ראשות ועדת ביטחון הפנים, ראשות ועדת קרן לאזרחי ישראל ברוטציה וסגן שר במשרד הכלכלה.

אלו התפקידים של ש"ס

אם יובא היום (א') ההסכם עם דרעי לחתימה, צפויה ש"ס לקבל את משרד הפנים, משרד הבריאות, משרד הדתות ועוד שני תיקים קטנים יותר שעדיין לא נסגרו. ייתכן כי ש"ס תקבל את תיקי הרווחה והפריפריה. כזכור, דרעי היה מעוניין בתיק האוצר אך לאחר לחצים ויתר על התיק לסמוטרץ' וקיבל חבילת תפקידים כפיצוי.

הנתק עם סמוטריץ'

כאמור, בעוד ישנן התקדמויות במשא ומתן בין השותפות  יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', עדיין לא מוכן לוותר על דרישותיו, ואף קיבל חיזוק ותמיכה מרבני הציונות הדתית. כדי להוריד את סמוטריץ' מדרישותיו, יו"ר הליכוד ואנשיו ניסו דרך יצירתית כדי לעשות זאת.

על פי פרסום של ראש התחום הפוליטי של בתאגיד השידור הישראלי, יואב קרקובסקי, אנשיו של נתניהו יצרו קשר עם מקורביו של הרב חיים דרוקמן, כדי לסייע בהורדת סמוטריץ' ממקצת דרישותיו, ובקשתם נדחתה.  בתוך כך, היום (א') צפויים להתכנס כל ראשי סיעות הקואליציה המסתמנת כדי לזרז את תהליך הרכבת הממשלה.