חבר הכנסת מהציונות הדתית מודה: "את ההסכמים המורכבים נעשה בהמשך"

על רקע הקשיים במשא ומתן בין הליכוד והציונות הדתית, חבר הכנסת אופיר סופר טוען בריאיון כי במפלגתו מתמקדים כרגע בקידום ההסכמים עם הליכוד | היום: פגישת נתניהו עם ששת ראשי סיעות הקואליציה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/22 09:10 ג בכסלו התשפג

חבר הכנסת מהציונות הדתית מודה: "את ההסכמים המורכבים נעשה בהמשך"
הציונות הדתית ביום הבחירות בשנה שעברה, צילום: Sraya Diamant/Flash90

המשא ומתן הקואליציוני: על רקע הסיכומים בין הליכוד ועוצמה יהודית והסיכום המסתמן גם עם ש"ס ומפלגת נעם בולטים הקשיים במשא ומתן הקואליציוני בין הליכוד והציוננות הדתית. בראיון לרשת ב' אומר חבר הכנסת אופיר סופר כי הוא צופה שהמשא ומתן על הליכדו יתקדם בימים הקרובים: "בימים הקרובים נראה את ההסכמים מתקדמים ואת ההסכמים המורכבים יותר נעשה בהמשך".

הציונות הדתית דורשת מעורבות בהסדרת ההתיישבות הצעירה

בתוך כך, התייחס סופר גם לסיכומים בין נתניהו ובן גביר בנושא הסדרת ההתיישבות הצעירה. למרות ההסכמים בציונות הדתית הבהירו שהם לא יתנו לבן גביר את האחריות הבלעדית בנושא וכי הם דורשים להיות מעורבים בהסדרה. בנושא הזה אמר סופר: "אני חושב שלנו יש אחריות שהדברים יקרו כמו שצריך, אני חושב שההסכם של עוצמה יהודית ככלל נראה הסכם טוב מאוד, אבל יחד עם זאת, אנחנו צריכים לראות שאנחנו לא מפקירים בסוגיות מסויימות כי אנחנו הבטחנו לחולל שינוי כבר בממשלות ימין קודמות בהן היינו שותפים".

אלו התפקידים של ש"ס

היום יפגש נתניהו עם ששת ראשי סיעות הקואליציה במטרה להאיץ את המשא ומתן וליישר קו בין כל גורי הקואליציה. כאמור, בליכוד מקווים לסגור עוד היום (א'), הסכם דומה עם ש"ס. כזכור, בן גביר קיבל את המשרד לביטחון פנים מורחב, המשרד לפיתוח הנגב והגליל, המשרד למורשת וכן את ראשות ועדת ביטחון הפנים, ראשות ועדת קרן לאזרחי ישראל ברוטציה וסגן שר במשרד הכלכלה.

אם יובא היום (א') ההסכם עם דרעי לחתימה, צפויה ש"ס לקבל את משרד הפנים, משרד הבריאות, משרד הדתות ועוד שני תיקים קטנים יותר שעדיין לא נסגרו. ייתכן כי ש"ס תקבל את תיקי הרווחה והפריפריה. כזכור, דרעי היה מעוניין בתיק האוצר אך לאחר לחצים ויתר על התיק לסמוטרץ' וקיבל חבילת תפקידים כפיצוי.