אבי מעוז: נבטל את יחידת היוהל"ם בצבא

יו"ר נעם הצהיר כי הוא מתכוון לבטל את יחידת היוהל"ם בצבא: "נדאג לחסום את ארגוני הפרוגרס הרדיקליים להיכנס לצבא למשרד החינוך ולמשטרה" | יש עתיד תקפו: "פוליטיקאים חשוכים יגידו לצבא איך להתייחס לחיילות?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/11/22 22:08 ב בכסלו התשפג

אבי מעוז: נבטל את יחידת היוהל"ם בצבא
אבי מעוז, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אחרי ההישג בבחירות לכנסת ה-25, מפלגת הציונות הדתית התפצלה השבוע באופן רשמי בדיון בוועדה המסדרת בכנסת. מרשימה אחת לשלוש סיעות: הציונות הדתית בראשות חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' עם 7 מנדטים, עוצמה יהודית בראשות חבר הכנסת איתמר בן גביר עם 6 מנדטים ונעם בראשות חבר הכנסת אבי מעוז עם מנדט אחד.

בראיון לתכנית 'פגוש את העיתונות', אמר יו"ר נעם, כי הוא מקווה שממשלת נתניהו ה-6 תוקם השבוע, למרות שהוא לא קיבל עדיין תפקיד. "אנחנו צריכים להקים ממשלה כמה שיותר מהר ואני מקווה שנעשה את זה בשבוע הקרוב. לא סגרתי עדיין את התפקיד".

במהלך הראיון, הצהיר מעוז כי הוא ידאג לבטל את יוהל"ם (יחידת יועצת הרמטכ"ל לענייני מִגדר). "אני רוצה להקים רשות שתדאג לקידום הזהות היהודית של המדינה שתדאג לחסום את ארגוני הפרוגרס הרדיקליים להיכנס בצבא, במשרד החינוך, במשטרה. צריך לבטל מיד את יחידת היוהל"ם בצבא כי היא מכניסה ערכים שהם זרים לצה"ל", אמר יו"ר נעם.

מדריכות שריון

מדריכות שריון צילום: דובר צה"ל

יש עתיד: פוליטיקאים חשוכים יגידו לצבא איך להתייחס לחיילות?

במפגלת יש עתיד תקפו בחריפות את דבריו של יו"ר נעם בראיון: "מעניין מה חושבות מצביעות הליכוד, אמהות של חיילות ולוחמות צה״ל, ששולחות את הבנות שלהן מחר בבוקר לבסיס. זה מה שרציתן? בשביל זה הצבעתם ליכוד? כדי שפוליטיקאים חשוכים, יגידו לצבא איך להתייחס לחיילות? אנחנו כאן. נלחם ולא ניתן לזה לקרות".

חברת הכנסת מישראל ביתנו, תת אלוף במילואים, שרון ניר, הגיבה לדבריו של מעוז: "מה שמוביל את מעוז זאת מיזוגניה ושנאת נשים. מעוז לא יכול לשאת שיש נשים חזקות בעמדות השפעה בצה״ל וקורא כעת לבטל לחלוטין את יחידת יוהל״ם. כדאי שנתעורר לפני שיהיה מאוחר מידי".