לחץ באמצעות רב בכיר: המהלך של נתניהו נגד סמוטריץ׳

אנשיו של יו"ר הליכוד יצרו קשר עם מקורביו של הרב חיים דרוקמן, כדי לסייע בהורדת דרישותיו של בצלאל סמוטריץ', ובקשתם נדחתה | מחר יתכנסו כל ראשי סיעות הקואליציה המסתמנת כדי לזרז את תהליך הרכבת הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/11/22 17:47 ב בכסלו התשפג

לחץ באמצעות רב בכיר: המהלך של נתניהו נגד סמוטריץ׳
נתניהו וסמוטריץ', צילום: ללא

הניסיונות להקמת ממשלה: כמעט שבועיים מנסה יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה הבאה בראשותו. בעוד ישנן התקדמיות במשא ומתן בין נתניהו ליו"ר ש"ס, אריה ודרעי וליו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' עדיין לא מוכן לוותר על דרישותיו, ואף קיבל חיזוק ותמיכה מרבני הציונות הדתית. כדי להוריד את סמוטריץ' מדרישותיו, יו"ר הליכוד ואנשיו ניסו דרך יצירתית כדי לעשות זאת.

צילום: דוד וייל

על פי פרסום של ראש התחום הפוליטי של בתאגיד השידור הישראלי, יואב קרקובסקי, אנשיו של נתניהו יצרו קשר עם מקורביו של הרב חיים דרוקמן, כדי לסייע בהורדת סמוטריץ' ממקצת דרישותיו, ובקשתם נדחתה.

בתוך כך, מחר (א') צפויים להתכנס כל ראשי סיעות הקואליציה המסתמנת כדי לזרז את תהליך הרכבת הממשלה. 

מכתב הרבנים התומכים בסמוטריץ'

כאמור, על רקע הקשיים במשא ומתן בין הליכוד וסמוטריץ', יושב ראש הציונות הדתית קיבל תמיכה רבנית חוצת גבולות בציונות הדתית. במכתב שפרסמו הרב דרוקמן, הרב דב ליאור, הרב חיים שטיינר והרב דוד חי הכהן, הביעו הרבנים את תמיכתם בסמוטריץ' ודרישותיו במשא ומתן הקואליציוני כך מפרסם העיתונאי יאיר שרקי. כזכור, הרב ליאור החתום על המכתב הוא רבו של איתמר בן גביר יושב ראש עוצמה יהודית.

צילום: ללא

במכתבהם גיבו את דרישותיו של סמוטריץ' בכל הנוגע למשרד הביטחון וכתבו כי סמוטריץ' חושב רק על ביטחון האזרחים ביהודה ושומרון ובכלל בארץ כולה. "חבר הכנסת סמוטריץ' נאמן עלינו בדרכו, להגן על חיי היהודים ביהודה ושומרון ולדאוג לביטחון ישראל. דרישתו למשרד הביטחון אינה יוזמה פרטיט אלא אחריות לכלל ישראל". עוד מוסיפים הרבנים וכותבים: "אנחנו החתומים מגבים את דרכו ומוחים על כל הטחות הכזב למיניהם בשעה גורלית זו".