3 סרוגים ויו"ר רשימה: גפני חושף עם מי הוא לא מדבר

בראיון מקיף שנערך עמו, יו"ר ועדת הכספים הזמנית, חושף עם אילו בכירים הוא לא מדבר, ביניהם, נפתלי בנט: "ההתנהגות שלו היא מתחת לכל ביקורת" | על בנימין נתניהו הוא אומר: "לא כועס עליו אבל לא מוותר לו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/11/22 09:58 א בכסלו התשפג

3 סרוגים ויו"ר רשימה: גפני חושף עם מי הוא לא מדבר
משה גפני לא מדבר איתם, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הסכם קואליציוני בין הליכוד לבין יהדות התורה טרם נחתם, אולם ייתכן בהחלט שהחתימה תתרחש בקרוב. בזמן שעמיתיו דנים על התיקים בממשלה הבאה, יושב ראש מפלגת דגל התורה ברשימת יהדות התורה, חבר הכנסת משה גפני, הספיק לחזור השבוע לתפקידו הוותיק כיו"ר ועדת הכספים, גם אם עדיין באופן זמני עד לחתימת ההסכמים.

במהלך ריאיון לעטרה גרמן ודנה בצלאל בעיתון "מקור ראשון", חשף גפני מי הם הפוליטיקאים עמם הוא מקפיד שלא להחליף אפילו מילה: "יש מתי מעט שאני לא מדבר איתם: יועז הנדל, ליברמן, מתן כהנא וכמובן בנט שההתנהגות שלו היא מתחת לכל ביקורת".

"אנחנו לא יכולים להצטייר כמי שמוותרים"

בדבריו הזכיר גפני את המשא ומתן להקמת הממשלה, והציג ביקורת מסוימת על הרשימה בה הוא חבר: "אני לא כועס על נתניהו, אבל לא מוותר לו. היה צריך לעשות פאזל של השותפים לקואליציה לפי מספר המנדטים של כל אחד בכמה ימים, ולא להתחשב במישהו בגלל שהוא מאיים. מה שקורה בכל הימים האלה שיוצא שזה מקבל ככה וזה מקבל ככה, ואנחנו לא יכולים להצטייר כמי שמוותרים". 

גפני לא דיבר רעה נגד יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' וכניסתו האפשרית למשרד האוצר, אבל מדגיש: "לא חשוב מי יהיה שר האוצר, אני ניהלתי את ועדת הכספים, ואני מקווה שכך גם יהיה הלאה, באופן עצמאי, ושמרתי עליה מכל משמר. עם כל הכבוד שאנחנו יכולים להיות בקואליציה אחת וקרובים בדעתנו, אני אנהל את הוועדה מבלי להתחשב בנושא הזה".

"חצי מהנוער ילמד תורה וחצי מהנוער ישרת בצבא ויתחלפו"

על חוק הגיוס והנשיאה בנטל: "דוד המלך ניהל מלחמות עקובות מדם, והנביא אמר לו חצי מהעם נמצא בצבא וחצי מהעם לומד תורה ומתחלפים. אני מוכן גם היום, חצי מהנוער ילמד תורה וחצי מהנוער ישרת בצבא ויתחלפו. אני בעד זה. אז היה חצי מהעם שלמד תורה, אנחנו לא מתקרבים אפילו. אי אפשר להחזיק צבא יהודי במדינה יהודית, שלא יהיה בתוך המערכת הזאת חיל של לומדי תורה".