לאחר הסיכומים עם סמוטריץ': יהדות התורה הפסיקה את המשא ומתן

אמש נרשמה פריצת דרך במשא ומתן הקואליציוני בין הליכוד סמוטריץ' ודרעי. אבל שאר השותפות העתידיות לקואליציה פחות מרוצות, ביהדות התורה הודיעו: מפסיקים את השיחות

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/11/22 07:42 כח בחשון התשפג

לאחר הסיכומים עם סמוטריץ': יהדות התורה הפסיקה את המשא ומתן
גפני עם גולדקנופף, צילום: Leib Abrams/Flash90

יהדות התורה מפסיקה את השיחות עם הליכוד: אמש (ב') לאחר רצף פגישות הגיעו הליכוד להסכמות עם יושב ראש הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויושב ראש ש"ס אריה דרעי. על פי המסתמן, סמוטריץ' יקבל את משרד האוצר ודרעי כפיצוי על ויתורו על האוצר יקבל את משרד הפנים יחד עם חבילת פיצוי נרחבת.

זעם ביהדות התורה: "מתברר שדרעי לקח לכם הכל"

לא כל השותפות העתידיות שמחות מפריצת הדרך כך נראה וביהדות התורה הודיעו הלילה לליכוד כי הם משעים את המשא ומתן הקואליציוני וכי הם דורשים הבהרות על מפתח המנדטים לשר ומהי חבילת התפקידים המוצעת למפלגה. גורם פוליטי הדגיש: "ההחלטה התקבלה באווירה טובה. זה לא פיצוץ", אך בשורה התחתונה כרגע לא מתקיים משא ומתן בין הצדדים.

אריה דרעי

אריה דרעי צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אמש פורסם בכיכר השבת כי פעילים בדגל התורה זועמים בעקבות השלל הקטן שצפויה לקבל דגל בייחוד לאחר השלל הגדול שש"ס צפויים לקבל ומשגרים איום לפוליטיקאים: "זה יום הדין שלכם, עד עכשיו חשבנו שאתם פועלים בשקט, אבל מתברר שדרעי לקח לכם הכל".

גם בעוצמה יהודית לא מרוצים

פיצוץ נרשם גם בין הליכוד ועוצמה יהודית. הרקע לפיצוץ הוא חזרתם של הליכוד מההסכם כי עוצמה יהודית יקבלו גם את תיק הנגב והגליל, כפי שסוכם בתחילה, תיק שצפוי להגיע למפלגת ש"ס כחלק מחבילת הפיצוי שקיבל דרעי. חבר הכנסת אלמוג כהן אומר לכיפה בנושא זה: "אנחנו לא מבקשים דבר מלבד יכולת ביצועית לעשות את הבטחת הבחירות שלנו, הנגב והגליל שהם בבת עינינו" ומוסיף: "התיקים שאנחנו מבקשים הם לא התיקים שכולם חפצים בהם, אנחנו חפצים לבצע את האידיאולוגיה שלנו בכדי לשים את הנגב והגליל במפה".

נתניהו וסמוטריץ

נתניהו וסמוטריץ' צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אנחנו היינו בתפקיד המתווכים בין הליכוד ועוצמה יהודית

כהן מספר כי במהלך המשא ומתן עוצמה יהודית הייתה דווקא זאת שתיווכה בין הצדדים: "לאורך כל הדרך ניהלנו מגעים בין הניצים בכדי להביא אותם להסכמה רחבה ולהשביע ממשלה רחבה כמה שיותר מהר" ומביע אכזבה: "יחד עם זאת לא חשבנו שמגורם מתווך ומבוגר אחראי, נהיה אלה שמפרים איתם את ההסכמים".

צפו בריאיון המלא עם אלמוג כהן:

על הפיצוץ מסיעת הציונות הדתית והשאלה אם הפיצול לא מחליש אותם במשא ומתן מול הליכוד אומר כהן: "הפיצול כמו החיבור היה משהו טכני, אנחנו לא ניכנס לממשלה בלי בצלאל סמוטריץ'. אנחנו צריכים להיכנס לחדר ולפתור את הדברים ולצאת רק שהדברים פתורים. זוהי החלטה שמהותה קבלת כלים טכניים לפעילות הפרלמנטרית שלנו כאן בכנסת".